R.I.P. Astrid – 2002/06/10 – 2015/01/15

Du var en bra jycke, du min Astrid, och det blev många underbara år tillsammans. Visst kunde du vara väldigt bångstyrig och en riktig surkärring, men du hade alltid glimten i ögat och den äkta terrier-andan som alltid utstrålade en enorm energi. Du var klok, lättlärd, alltid snäll mot människor och väldigt skötsam på alla sätt. Visst hade du dina sidor men det vägde lätt mot allt positivt du gav mig och oss andra som hade turen att få dig in i våra liv. Du sammanförde och charmade alla i din väg och nya kontakter har skapats genom dig och alla var vi eniga, att du är och var en fantastisk hund.

Men så tog åldern ut sin rätt, något jag insett för länge sedan. Jag började se små tecken vilka växte och blev till varningstecken tills en dag jag insåg att dagen började närma sig, då vi skulle skiljas åt. Men du gav mig ändå en massa fantastiska år och vi hade en väldans massa kul ihop, inte sant? En hel massa roliga upptåg och knasigheter hann vi med, du och jag, och jag hoppas du tar med dig de minnena, för det kommer jag absolut att göra. Det blev en hel del bra år och det var du och jag och det funkade bra. Jag är glad att det blev du och jag Astrid för jag fick lära mig mycket och jag tackar dig för det. Du var en härlig och underbar jycke och jag hoppas du vet att du är älskad. Hoppas du får det bra där på andra sidan, fri från plågor och vem vet, kanske vi ses någon dag?

Med kärlek och saknad – din husse Anders. Jag saknar dig så oerhört mycket.

 

Detta bildspel kräver JavaScript.

Jag lägger även till en musikvideo, Painkiller med Judas Priest, för det är ett gott minne hur vi rockade loss tillsammans till den låten. Hon hade god musiksmak, min lilla Astrid. Tusen massiva tack också till alla de som har gett oss stöd de senaste dagarna och de som har hälsat på för att ta adjö av en fantastisk hund. Ni är bäst, hela bunten.

 

4 svar

  1. Jomen visst är det ju så, tråkigt men sant. Det är som jag sa till Astrid när vi väntade på effekten av det lugnande, att i livet kan vi vara säkra på två saker, skatter och döden och hon slapp åtminstone det förstnämnda.

  2. Naaw stackars vovve 😦 Det är aldrig kul när ens husdjur dör, särskilt en hund. Det blir ett särskilt band och man vill inte att det någonsin ska brytas. Men vi ska alla dö nån gång, även våra djur ..

  3. Tackar 🙂

  4. En vacker memoar min vän.

Kommentarer inaktiverade.

