8 oväntade saker man kan få i sitt brevinkast.

Förr var det alltid Rickard Sjöberg som låg där på hallmattan och väntade på mig och sedan började han dyka upp i mina mejllådor. Numera är han blott ett minne, tack och lov men jag började fundera, vad mer skulle kunna vara överraskande än att ha Rickard genom dörren….

  1. Godståg. Det hade varit smått förvånande, speciellt som jag numera bor på andra våning. Förvånande och säkerligen något man lägger märke till. Jumbojet likaså.
  2. Ena änden av ett 2 kilometer långt snöre. Förvisso ganska svårt att upptäcka så länge man inte öppnar dörren men också väldigt spännande, för vem vet vad som finns i andra änden av snöret?
  3. 1 kilo spaghetti. Förvisso kladdigt och säkerligen halt men dock nyttigt. En avsändare som vill mig väl är ej att förakta.
  4. Valfri kroppsdel. Ett ganska äckligt alternativ, inte sant, för man vet ju inte varför? Fingrar i utpressningssyfte har man ju hört talas om men hur skulle man isf tolka ett styck skoskav?
  5. Ett frimärke. Visserligen svårt att upptäcka men återigen, trevligt med en avsändare som faktiskt postar mig lite syre. Om det nu är syre förstås. Kan ju lika gärna vara en fjärt.
  6. Svärmor. Tja, vad ska man tolka detta som? Men det låter ganska elakt så vi får väl hoppas att tanten är rik och är lättcharmad.
  7. Frön. Kanske man har blivit förväxlad med kvarterets langare/hampaodlare eller så är det någon som vill främja ditt intresse för odling.
  8. Politiker. Förvisso trevligt med lite sällskap men när de politiska partierna börjar möta sina väljare på detta sätt, genom posten, så kanske man har nått en gräns. För man får väl anta att paketet de kommer i tyvärr inte är lufttätt.

Några fler förslag?

Question-Mark-Clip-Art-9

