Hill Climb Racing

Det finns ju hundratals, säkert tusentals appar och spel numera att välja mellan till våra mobiltelefoner och jag skulle vilja ge åtminstone ett litet tips: Hill Climb Racing.

Detta lilla spel är gratis på Google Play och är minst sagt beroendeframkallande, om jag får säga det själv. Inte aå att jag spelar det för jämnan då mycket annat tar både enegi och tid, men det är skönt att ändå ha något att varva av med och eftersom HCR har funnits på min mobil under väldigt lång tid nu, så tycker jag det är värt att skriva om. Om inte annat, så för att väcka den sovande bloggen en smula.

Hill Climb Racing är ett spel där det går ut på att i olika banor med olika svårighetsnivåer komma så långt som möjligt, alternativt att skaffa så mycket coins/poäng som möjligt. Spelet uppgraderas emellanåt så det händer alltid något nytt och banorna är ganska svåra ju längre man kommer så det får verkligen tiden att flyga iväg. Under resans gång kan man uppgradera sina fordon – bilar, tåg, monstertrucks, motorcyklar m.m. – i ett antal olika avseenden. Jag har själv visserligen inte öppnat alla banor ännu, utan har istället uppgraderat mina få fordon för att komma så långt som möjligt men på vissa banor – jag brukar sätta nivå 10 som lägsta – har jag verkligen fastnat. Därför passade jag på att googla lite på tips och trix hur man kommer vidare, men döm av min förvåning då inga av de hemsidor jag besökte, visade sig ha kommit längre än mig. Så JA, lite mallig är jag haha.

HCR 01

Därför tänkte jag skriva detta inlägg för att dels ge tips, dels för att skylta med mina egna resultat och kanske det är någon där ute som har piskat mig. I så fall vill jag gärna veta och kanske göra förbättringar själv, för som sagt, det är ett oerhört fängslande spel som jag gärna fortsätter att spela när jag får lite tid över.

Nog tjatat, över till mina resultat på de banor jag har kört…


 

Countryside – En lagom svår bana. Resultat: 3090 meter (level 16) med Tank.

Desert – Relativt lättkörd bana men längre fram handlar det om grepp. Resultat: 3048 meter (level 16) med Monster Truck.

Arctic – Relativt svår bana där det handlar om grepp. Resultat: 3094 meter (level 16) med Snow Mobile.

Highway – En relativt enkel bana där det mest handlar om bra grepp. Resultat: 9033 meter (level 30) med Truck.

Cave – Grymt svår bana där det handlar om att vara låg men också ha bra grepp och inte kunna välta eller flyga all världens väg. Resultat: 1685 meter (level 6) med Dune Buggy.

HCR 02

Moon – Nog den värsta banan men också den bästa att samla coins på. Resultat: 1426 meter (level 6) med Tank.

Mars – Har bara kommit till 1582 meter, alltså level 6. Detta med Tank.

Xmas – En bana med betydligt mindre träd än banan Forest men även här behövs tyngd och grepp. Resultat: 3514 meter (level 15) med Super Diesel 4×4.

Alien planet – Ej öppnat ännu.

Arctic cave – Ej öppnat ännu.

HCR 03

Forest – Här behöver man tyngd och grepp för det är en förbannat massa träd i vägen. Resultat: 2252 meter (level 10) med Tank.

Mountain – En bana som man tenderar att vrida hela huvudet på sig själv när man spelar. Resultat 2327 meter (level 10) med Tank.

Mudpool – En jäkligt svår bana då det är väldigt halt. Resultat: 2266 meter (level 10) med Dune Buggy.

Volcano – Ej öppnat ännu.

Beach – Resultat: 6105 meter (level 25) med Super Diesel 4×4.

HCR 04

Roller coaster – Ej öppnat ännu.

Night – Ej öppnat ännu.

Rooftops – Ej öppnat ännu.

Junkyard – Härlig bana med en massa hopp, vilket är bra för att samla coins. Resultat: 2614 meter (level 11) med Tank.

Construction – Härlig bana som kräver både fart, balans och timing. Resultat: 3023 meter (level 13) med Tank.

Rainbow – Riktigt käkla svår bana som kräver väldigt bra timing. Resultat: 1776 m (level 8) med Super Diesel 4×4

Jag tänker fortsätta spela och vi får väl se om någon kan piska mig hehe. Hur som helst, jag rekommenderar detta spel väldigt varmt. Kul, utmanande och bra träning för att tajma landningarna rätt så fixa spelet, omedel bums! 🙂

