Dagens plus och minus

Som ett nytt segment i denna blogg, och för att skaka loss lite på skrivar-finurligheterna så tänkte jag, varför inte starta ett återkommande inlägg med temat Dagens plus? Visst händer det tråkigheter i livet med jä,na mellanrum men det händer ju en hel del bra saker också, inte sant? Ibland får man leta lite och tänka efter, men de finns där. Såsom idag:

  • Dagens plus: Astrid fick komma till veterinären då hon har kissat lite konstigt, ibland med blod i och hennes allmäntillstånd har varit väldigt slött. Det var inget akut, troligtvis bara stenen i urinblåsan som hade krånglat till det, men vi fick goda råd av världens bästa veterinär, Milan, om hur vi skulle kunna göra. En annan bra sak idag var att det var strålande solsken igen. Förvisso ingen värme men väldigt trevligt tyckte jag. En tredje sak var att jag fick se vår fotograf springa förbi på jobbet idag. En ytterst trevlig och uppiggande människa som jag misstänker äter mycket grönsaker. Hur skulle hon annars kunna ha sådan utstrålning? Jojomen, säkerligen mycket…sparris (?) En fjärde positiv sak var att läkningen av min fot går med rasande framgång, dvs läkningen går jättebra. Jag fick se en bild de tog idag av den och tyckte det såg ganska hiskeligt ut men alla säger att den ser mycket bättre ut än vid starten, vilket jag aldrig sett bilder av, men okej, säger det de så är det väl så haha. Vid fikabordet på jobbet idag fick jag även en ny idé om nytt innehåll på jobbets blogg, som jag ska spinna vidare på men jag brukar bli nöjd om jag tror det kan bli en bra grej liksom. Fortsättning följer angående det. Sist men inte minst får jag ju såklart inte glömma att jag har haft gott sällskap och god hjälp av S i några timmar över dagen, och det är bannemej inte kattskit 🙂

Men som sagt, det finns alltid minus, inte sant? Men de verkar inte vara så många. Eller? Men för att vara rättvis nämner jag de få som har skett under dagen så får vi se om ni tycker jag är sjåpig 🙂

  • Dagens minus: Veterinärbesöket kostade förstå2012-07-24 18.35.51s pengar och vi fick rekommenderad kost till Astrid, vilket innebär att det ska vittra sönder stenarna i urinblåsan. Fodret valdes ut, säcken togs fram och dessutom skulle vi få några småburkar med våtfoder på köpet. Jajemen, inga problem även om det skulle gå på över 1400 kr men vaffan, jycken ska ju bli frisk och må bra igen så pappa Anders slänger fram feta kortet och…”Kontakta banken blablabla” stod det på terminalen. Schkummt, på min ära, men okej vi kom överens om att kika in i morgon igen för att betala efter att jag skulle kika vad som hade hänt. Jag hade mina misstankar att detta hade med min nya anställningsform att göra och att lönen inte hade hängt med och ja, mycket riktigt. Lite smått illa att även de 10.000 kr jag hade som kredit var nästan slut. Gott däremot att jag får pengar nu i natt, så i morgon kan Astrid få vad hon behöver och det är huvudsaken. Bara en liten fjantgrej visserligen och det går snabbt att betala tillbaka krediten men ändå, trots allt, ett litet minus under dagen. Ett annat litet minus är att mitt knä har värkt hela dagen, kan det kanske ha att göra med min antibiotika som jag fortfarande äter? Vi får se hur det känns i morgon men det får bli en Ipren till kvällsmat så får vi se. Sedan har det väl egentligen inte varit så mycket mer minus idag. Ja, om man bortser från bortskämda vuxna män som bara ställer till med problem för andra medan de själva är helt jävla perfekta men de är så löjliga att de knappt får ett halvt minus. De är inte värda mer haha.

Så ni ser, det var färre minus än plus, iaf idag. Vi får väl hoppas att det håller i sig, och det var väl ungefär min dag i snabba drag, hur var eran?

4 svar

  1. Låter som en bra idé för jag tror verkligen att de gör det, bara man tänker efter 🙂

  2. De är bra, fokusera på de positiva =) Kanske också borde lista upp mina dagar så man verkligen ser att det positiva överväger (förhoppningsvis nästan jämt) det negativa! 😉

  3. Cp-knä men jaja, voff verkar piggare nu och resväska..vad ska man med det till? 🙂

  4. Min dag ? Har jobbat, sen har jag skällt ut min resväska som bara står i hallen och vägrar packa upp sig.
    Skönt att det löste sig med hunden, hoppas det går bra med knät.

Kommentarer inaktiverade.

