Adjö min vän.

Så, idag har jag gråtit och jag är helt okej med det.  Nu förseglar jag dagen med en stilla gravöl.

Efter en lång bilfärd till Eksjö där vi var nära att bli prejade av en långtradare in i mitträcket, kom vi då fram till kapellet. Vi var först på plats och jag skrev några väl valda ord i det fina pergamentpapper som var framlagt åt oss gäster. Några sista ord liksom.

Efter lite väntan var det dags för begravningen att ta sin början. Vi var runt 50 personer i lokalen och musiken startade med ”The power of love”. Musiken var ju ett stort intresse för Mattias och jag mindes alla roliga stunder vi hade haft ihop, bland annat när vi spelade i samma band. Han på bas och jag på sång. Med min handsnickrade förstärkare som vi så troget bar runt på.

31Aq9NWiaxL._SL500_SS500_

Hela tillställningen var väldigt bra och många välvalda ord sades till hans minne. Han var en god och rättvis människa, Mattias, och med ett stort hjärta. Efter sig lämnade han fru och två barn i en alldeles för ung ålder och det blev väldigt många tårar, även från mig, och det stämmer ju så bra som det skrevs i en dikt å hans minne;

Ditt hem, din trygghet var och där skall ljusa minnen för alltid leva kvar. Vi älskar dig för evigt.

När då tårarna trillade som mest log jag faktiskt. Med tanke på den cancer som som tog hans liv till slut var det väl ändå bäst, att han fick slippa plågorna, och jag hoppas innerligt att han har fått frid nu. Min vapenbroder som gav mig så många glada skratt och minnen och som alltid kommer finnas i mitt hjärta. Tack Mattias för du var en äkta bästa vän, och även om vi förlorade kontakten under flera år, så fanns vi alltid där för varandra och det visste vi båda. Med bitterljuv smärta men ändå med en viss glädje önskar jag dig allt gott och en dag ska vi ses igen, helt absolut.

Rock on bro. Alltid i våra hjärtan.

tears

Äkta tårar för en äkta vän.

