Cancern knackar på dörren.

Fick nyss besked om att min f.d. bästa vän har fått cancer och 3-4 veckor kvar att leva. Alrite. Nu ska vi se. Väg att bearbeta info sökes liksom.

Mattias och jag var bästa vänner under gymnasiet och umgicks en hel del, festade ihop i Alingsås och hade rakt igenom kul. Vi förlorade kontakten och trots upprepade löften om att behålla kontakten, blev det inget. Efter en väldigt lång tid fick jag en vänförfrågan på Facebook av honom, vilken jag ignorerade, mest av den anledningen att han hade lovat flera gånger att höra av sig men som sagt, det uteblev. Något som jag såklart ångrar nu.

Så ikväll fick jag ett telefonsamtal som levererade de dåliga nyheterna att han hade fått cancer och beskedet att han hade 2-4 veckor kvar att leva. Gamla goa Mattias, som älskade Metallica, skrattade högt åt Kalle anka & Co och som var min stöttepelare under flera år, som jag hängde med under gitarrlektionerna, har fått ett sådant besked. Flerbarnspappa och en jävligt go snubbe.

Livet, om du nu läser bloggar, du är en jävla bitch ibland. Spara Mattias som är en god och medmänsklig människa och ta någon annan, någon elak och egotrippat as istället. Hör du det? U retard muttafukker son of a biatch.

Min själ är tyngd och mina ögon fulla av tårar. Loppet är inte kört än. Mattias din jäkla metal rocker, kämpa på för helskotta!

4 svar

  1. Sant sant. Jag har fått ett sms från honom iaf, att vi ska höras av snart. Alltid något.

  2. Fy fan, vi får hålla tummarna, under har skett förr.

  3. Tack. Skakande nyheter, verkligen.

  4. Jag beklagar 😦

Kommentarer inaktiverade.

