Förslag på intressanta produktnamn.

Som säkert de flesta barnföräldrar vet så har det nu i flera år funnits blöjor vid namn Discovery. Jag småler faktiskt varje gång jag ser det för vad kan upptäckten tänkas vara i ett par barnblöjor? Inte så svårt att föreställa sig, eller hur?

Nu är inte jag en hejare på produkter av den enkla anledningen att jag inte är materialist, långt ifrån det faktiskt, men visst skulle man kunna döpa ett antal saker för att sprida lite glädje? Välbehövligt under vissa månader, skulle jag tycka.

Näsdukar som heter National Treasure tycker jag vore en kick liksom. Systembolaget borde införa Absolut Kickass Bakfylla i sortimentet. Tandborstmärket In-och-ut borde bli populärt i fler kretsar än en och varför inte döpa hela sminkmärkens serier till Not You?

Å andra sidan, man skulle ju kunna utveckla detta till fler områden och i etiketternas förlovade land skulle man kunna göra det i oändlighet:

De skrangliga bussarna i Borås borde märkas med ”Beträdes på egen risk9146346-see-no-evil-speak-no-evil-hear-no-evil-monkeys” och Rosenbad med en skylt på gräsmattan där det står antingen ”Hispan” på eller en bild av de tre berömda aporna (se bild) vilket skulle förklara en hel del. Mer än tusen ord eller ett debattprogram med Janne Josefsson. Alla barn skulle av vuxenvärlden märkas med ”Irrationella”, lärare med ”Underbetalda” och alla sjukskrivna med ”Förmodligen fejkare men kanske inte vi får se efter år av utredningar”.

Jojomen, lösningen till ett lättare fungerande Sverige är här, dessutom med en gnutta humor till allas glädje. Hör ni det Alliansen? Eller Disneyland som ni ju egentligen heter.

Så ärä mät…

Annonser
%d bloggare gillar detta: