Saker ingen tänker på.

Brukar ni ibland fundera på ords ursprung (Etymologi) och varifrån de egentligen kommer? Det gör nämligen jag och ibland lite för mycket.

Som t. ex. ordet ”geni”, kan det möjligtvis ha med ordet ”genitalier” att göra? I så fall skulle det kunna stämma när man säger att män tänker med det lilla huvudet, eller hur? Precis som ur den grekiska mytologin där det Trojanska kriget startades bara för att en snubbe tänkte med fel huvud. Varifrån uttrycket ”att gnugga geniknölarna” kommer ifrån lämnar jag till er att fantisera om. Själv vågar jag inte men jag misstänker det har något med puberteten att göra.

Bara en tanke 😉

Ett svar

  1. […] Det var flera inne hos mig igår och berättade att dom skulle hänga på. Jag får börja beta av dom efter Fredriks lista i bokstavsordning på Lördag. Kan alla som har en blogg som börjar på A sätta lite fart nu och anmäla sig. Det gäller dej också Anders. […]

Kommentarer inaktiverade.

