En snuskig jul.

Har ni tänkt på hur mycket dubbelbottnade meningar det finns förknippat med julen? Låt mig ge några (hemska)  exempel…

————————-Ω————————-

Så här sitter jag på julskinkorna och kliar på julgranskulorna. Ja, det är hårda klappar på denna julbock och staken är det inget fel på heller. Minsann om jag inte är lika glad som jultomten som får komma en gång om året då han tömmer säcken. Till skillnad mot honom gillar jag dock inte barn.

Nej nu är det dags att göra sig i ordning inför kvällen. De tre vise männen kommer förbi då vi ska krubba lite god mat och kanske dansa runt granen. Kanske vi drar några nubbar under tiden, så kallade Shotisar, och det ska väl gå bra så länge vi inte snubblar med våra julgransfötter. Eller om vi krockar med granen, ja då lär vi ju inte fatta ett barr.

Julklapp08_s

Kanske vi rent av får besök av byns mest svårtflirtade tjej, jungfru Maria, men vi får se. Ska försöka julklappa henne lite diskret på hennes söta julskinka. Kanske hon gillar lite smisk, alltså ris a la Malta och det rent av blir dopp i grytan lite senare. Bara hon inte får en kanelbulle i ugnen. Då får jag hävda att Tomten är far till alla barnen.

Jojomen, jag är allt en riktig julstjärna jag. Nu ska jag dra på mig finbyxorna, alltså en omvänd lucköppning. Vi får se om Maria vill tjuvkika lite på mitt paket lite senare.

