Update onsdag kväll.

Tummen upp för denna dag också, kors i taket. Jodå, det verkar som att den nya kosten fungerar och jag har inte haft såhär mycket energi på väldigt länge. Första veckan var ju lite skum och jag tror kroppen reagerade på omställningen, men nu känns det som sagt hur bra som helst. Först jobba, sedan hem och vila i kanske 30-45 minuter och sedan sätter jag igång igen med en massa saker. Hushållsarbete, jobba, träna (?!), fixa i ordning saker och ting som legat och väntat hur länge som helst. Så jodå, det rullar på riktigt bra nu!

Men en sak var inte riktigt bra idag. Nämligen på morgonsidan då jag skulle iväg till jobbet. Jag hade sovit bra (igen) och var på väg ner till bussen då jag märkte att högerfoten inte hängde med ordentligt. Efter ett kort tag nästan släpade den med, vilket i sin tur gjorde mig väldigt osäker och jag började gå sämre. Det gick inte snabbt och dessutom vingligt och osäkert. Dessutom var det förbannat halt på sina ställen och en gång var det ytterst nära att jag slog en volt. Men jag tänkte att detta går inte så jag vände tillbaka hemåt, långsamt, långsamt, och ringde till jobbet, förklarade snabbt och lovade att komma in lite senare. Sagt och gjort och efter lite övningar samt uppvärmning kändes det bättre, och till jobbet kom jag tids nog, men detta oroade mig starkt. Kanske dags att försöka göra något åt saken, så ikväll har jag stretchat ordentligt (aj) och faktiskt cyklat några korta vändor på träningscykeln. Nu ska jag bara få detta som vana så kanske, kanske det inte är kört än. Fortsättning följer.

För övrigt har det varit en ganska lugn och bra dag. Jobbet gick finemang, jag körde en timme extra för jag blev ju sen på morgonen och gjorde väl ungefär allt som jag förväntas göra.

Väl hemma blev det en liten tuppis och sedan igång igen, vilket kändes bra. Såg även sista avsnittet av Nybyggarna och man blir ju förskräckt över hur vissa människor råkar illa ut. Helt otroligt egentligen. Det är ju den där Anders ”Arga snickaren” som varit programledare och i morgon kommer han även i programmet ”Mitt liv är ett skämt” där han tävlar mot Annika Jankell och det vill jag ju se hehe.

Nåja, nog tjatat från mig för idag. Nu ska jycken ut, sedan ska det ätas lite mer nyttigheter och snart, snart, snart sova. Skönt det för jag är ganska ordentligt trött, precis som man ska vara vid denna tid på dygnet, eller hur?

Natti alla, skrivs mer i morgon. Tjo på er 🙂

2 svar

  1. Ohja och det är ju så lätt att fuska också. Men detta var bara steg 1, nästa grej blir mer grönt. Ska bli spännande 🙂

  2. Ja men se där….Maten har mer betydelse än vad man vill erkänna 🙂
    Hoppas foten är bättre idag.

Kommentarer inaktiverade.

