Update tisdag kväll

Ta mej tusan men det har varit ännu en bra dag. Inte att ta ut något i förskott men kan detta bero på den nya kosten? Energin och humöret har varit på topp och nu, precis lagom till natten, börjar jag bli trött. Grymt bra!

Jobbet gick bra och fick tillomed lite tid över för givande diskussioner. Alltid trevligt! Förutom lite oväntade datorproblem, som jag löste,  hände väl inte så värst mycket egentligen.

Väl hemma fick jag blunda i ungefär en halvtimme, sedan var det dags att greja lite i hushållet. Diska, vattna växterna, dammsuga, peta öronen, sådana viktiga saker. Grannen kom förbi och hämtade föreningens skrivare då den är sönder och ska in på service, annars har det bara varit antingen soffan eller pappersarbete faktiskt.

Farsan ringde tidigare och tipsade mig om Göta Kanal i tv3 och någon snubbe som hade världens största samling av diabeteshjälpmedel. Det lät ju lagom skruvat så jag kikade på hela programmet faktiskt. Det var intressant då de även visade tre killar vars plan var att ta båten genom Göta kanal och ragga på slussvakter och andra tjejer som råkade stå intill, ungefär. Mycket märkligt. Jag har nog aldrig raggat i den bemärkelsen, det är jag fortfarande för blyg för, men någon gång har man väl testat att göra som de gjorde: ”Tjena tjejer, vad gör ni ikväll? Vi tänkte ha en fest på vår båt där borta och det vore kul om ni kunde vara med.” Mitt resultat var lika kass som deras och det blev bara killarna på båten den kvällen. Uppenbarligen ingen bra teknik vare sig man är tre killar eller en. Frågan är hur man egentligen ska göra? Tja, den som visste det 🙂

Nåja, nog tjatat för ikväll och idag. Jag ska strax äta lite, ta ut voff på sista rundan uti kylan och sedan skutta i säng.

Tack för idag, slut för idag, vi skrivs säkert mer i morgon. Tjo på eder 🙂

