Ett originellt boende.

Faktiskt så diskuterade jag just det, på jobbet i förrgår. Jag sa att de flesta lägenheter är ganska fantasilösa och det brukar oftast inte vara speciellt originella lösningar på planlösningarna. Betongklossar, helt enkelt.

Därför blev jag lite extra glad när jag såg denna artikel, om ett kärnkraftverk i svenska Bråviken som nu är till salu via Vattenfall och ja, jag skulle ju fullkomligt älska att ha ett sådant boende. Originellt så det räcker och blir över! Sedan kan man ju fundera över hur sexigt det är med ett kontrollrum, turbin och reaktortank men de kanske man kan bygga om på något smart sätt. Reaktortanken är en given swimmingpool, kontrollrummet kan man bygga om för övervakning och turbinen till en jättelik kaffebryggare. Möjligheterna är oändliga!

Nu saknas bara några miljoner i budget. Någon vänlig själ som kan tänkas donera till en ung man som vill bo någon annanstans? 😉

2 svar

  1. Tror nog jag anar vilken slags strålning du åsyftar… 😉

  2. Låter som en strålande ide 🙂

Kommentarer inaktiverade.

