Rascal Flatts & Justin Bieber

Alltså, ibland hör man melodier som man antingen gillar eller avskyr, börjar gilla och som man sedan ogillar, som man ogillar men lär sig tycka om. Ibland är det något speciellt man reagerar på men som man inte vet exakt varför.

Som trogna läsare vet, har jag en ganska bred musiksmak. Allt från klassiskt, rap, hiphop och country, till värsta illvråls-musiken, audiotune och acapella, men på senare tid har det blivit en hel del Bad Lip Reading, och här är ett väldigt märkligt exempel på detta.

Justin Bieber vet väl de allra flesta vem det är. Vissa skulle nog säga att han är svärmorsdrömmen som sjunger som en gud och får småflickornas hjärtan att brista då han är så otroligt söt och gullig. Andra skulle säga att han bara är ännu en pengamaskin som gillar att blåsa folk. Det må vara hur som helst med den saken, dock är det inte min stil av musik.

Men när Bad Lip Reading-gänget lade upp den här melodin på youtube så reagerade jag. Vem var den där mannen i bakgrunden, som tydligen också är sångare, men som ser betydligt äldre ut än Justin? Så jag googlade runt lite och fick reda på lite fakta. Den äldre mannen heter Gary LeVox och är sångare i ett countryband vid namn Rascal Flatts. Snubben är född 1970 medan Justin är född 1994 och det fick mig att reagera lite. Kan det kanske vara så att Gary kände att nu jäklar måste vi göra något drastiskt för att tjäna lite kosing innan våra karriärer går helt åt pipsvängen? Fan, tror jag ringer Justin, han har ju varit ute efter min dotter så länge att om vi får göra en smörig musikvideo där jag sjunger som en tjej, kan han få en chans att dejta min dotter. Ja, det låter som en busbra idé….

Om man sedan kikar på antalet prenumeranter på dels Rascal Flatts sida (57 737 st) på youtube och jämför det med Justin Biebers sida (1 692 581 st) så kan man ju ännu mer förstå varför de äldre snubbarna försöker få lite extra uppsving i publiciteten. Att snubben Gary är hela 42 år gammal känns ju lite lagom skumt, plus att han har tonat håret….seriöst?

Nej, tur då att vissa människor har humor och det är som det sägs, i alla skämt göms alltid ett korn av sanning. Frågan är om både Gary, hans band Rascal Flatts och Justin Bieber håller med när de ser den här oerhört sköna versionen?

PS: Jag älskar slutet 😉

