Lite frågor dårå.

(snodd av M)

ALLMÄNT…
Namn:
 Anders Johan Hemligt
Piercingar: Nope, inte än iaf.
Tatueringar: Snart, snart, snaaaart.
Längd: 174 tror jag.
Skostorlek: 42.
Hårfärg: Cendré på skallen, vilket inte syns då jag stubbar det ganska mycket. Röd-svart-grått på skägget.
Önskar du att du bodde någon annanstans: Många ggr. Drömmer just nu om en den utlimata lägenheten på den ultimata platsen. Eller en bondgård. Eller en stuga. Eller en lägenhet. Eller låda i skogen.
Tänker du på självmord: Nej, det vore väl att på ett fegt sätt ge upp.
Tycker andra att du är attraktiv: Jag tror inte att man som kille får veta sådant. Man får anta eftersom ingen någonsin säger något. Så länge ingen säger man är ful så ser man väl åtminstone intressant ut.
Vilket shampoo använder du: Har ingen koll och orkar inte gå och kolla men jag tror det är Barnängen.
Vilken parfym använder du: Lika osäker där men det är någon av Niveas iaf. Som inte luktar bajs.
Vad faller du för: En så fruktansvärt svår fråga. Över åren har ju det skiftat en hel del men just nu och de senaste åren har ju klädmodet varit till min fördel då jag tycker om det mesta av det. Dock finns det inte mycket som slår nitar, skinnjackor, läder och sådantdär lite tuffare. Stilfullt, typ spets, crochet, mycket detaljer, snirklar och krusiduller. Annars gillar jag blandning av svart, rött, lila, glasögon är hett, brunetter, ljusa jeans, hästsvans, flätor m.m.m. En mycket komplicerad fråga faktiskt då olika saker passar olika människor. Men nog med det ytliga.

Intelligens är hett, man ska ju kunna snacka med människan. Allmänbildning. Vokabularitet. Att inte vara livrädd för allt. Att vara tuff men samtidigt kunna vara trygg i sig själv på ett bekvämt sätt. Medmänsklighet och ha förståelse för att alla människor är olika.

 Är du rädd för: Att jag ska leva ensam och dö bortglömd.

SENASTE…
Film du hyrde: Har inte hyrt film på flera år så jag minns faktiskt inte.
Film du köpte: Tror det var Indiana Jones-filmerna.
Låten du lyssnade på: U96 – Night in motion.
Låten du hade på hjärnan: Louise Hoffsten – Hit me with your lovething.
Låten du laddade ner: Någon med Lindsey Stirling, tror jag.
Personen du ringde: Mommsen och poppsen.
TVprogram du tittade på: Bones. Hon är allt bra konstig-snygg.
Personen du tänkte på: Rebecka, för jag saknar henne och undrar hur hon mår. Men ska hålla mig tills på lördag att höra av mig.

FAVORIT…
Mat: Är inte överlycklig över rotfrukter, men i övrigt äter jag nog det mesta. När kommer förresten första insekts-baren till Borås?

Låt: Oj, så svårt, det finns ju så mycket oerhört bra. Guns n Roses – Coma får jag nog säga då den har följt mig i flera år.
Sak att göra: Att få träffa intressanta, djupa, humanoider och ha härliga, inspirerande samtal. Att bara ligga i soffan med allt avstängt och låta tankarna flyga.
Sport: Motorcykel-trial. Grymma konster de kan göra ju.
Dryck: Kaffe. Vatten. Folköl.
Kläder: Jeans och t-shirt funkar väl alltid bra. Eller ja, med en varm tröja vintertid.
Film: Enemy at the Gates, Henry Fool, Kill Bill 1 & 2, K-Pax.

ANTAL…
Gånger du varit kär: Alltför många ggr..
Gånger ditt hjärta brustit: Samma som van och det blir svårare med åren att få gnistan tillbaka lika lätt. Men det är kanske så det ska vara.

Hjärtan brustit på grund av dej: Hmm…två ggr? Eller kanske inte.

Gånger ditt namn varit med i tidningen: 1-2 ggr kanske. Minns inte så noga.
Ärr du har på kroppen: 2-3 st. Alla från djur faktiskt.

SENASTE…
Bok du läste: Biografin av Bruce Dickinson, sångaren i Iron Maiden.
Personen du fick mail av: Någon Kristina som ville ge mig pengar om jag skrev något för dem på min blogg.
Personen du fick brev av: Brev? Oj. Det var länge sedan så jag minns inte.
Personen du fick sms av: Jobbarkompisen Nina.
Gången hela din familj åt middag tillsammans: Det var när vi firade mammas och brorsans födelsedagar ihop. Trevligt var det.

ÖVRIGT…
Vad har du gjort idag: Försovit mig, jobbat, åkt buss, svurit lite, sovit, ätit, varit ute med voff, spelat på Facebook, druckit kaffe.
Var det kul: Allt är väl kul, i mer eller mindre format.
Hur tidigt stiger du upp: Vid 6, eller försöker åtminstone.

Gillar du att slåss: Tror inte det. Har aldrig gjort det. Låter jobbigt.

Vad ska du göra ikväll: Handla mjölk, duscha, äta, rasta voff, sova.

Är du seriös: Jodå, det kan jag vara men ser det mesta med glimten i ögat och skojar bort de flesta bekymmer, åtminstone för mig själv.
Vad är du allergisk mot: Egotrippade kapitalister. Djurplågare. Rötägg.
Var har du ont: Inte ont men lite öm i nacken. Ska nog ringa en massör snart. Hon är blond.
Använder du hårspray: Med snaggat hår så lär det inte bli mycket hårspray här inte. Näshåren kanske?
Kan du stå på händer: Självklart, men troligtvis under mycket vingliga förhållanden.
Favoritserie: Bones? Uti vår hage.

ÖVRIGT MER…
Salt eller socker: Socker.
Gillar du ketchup: Om jag inte har lingonsylt.
Är du glad nu: Jovars.
Vad dansar du till: Lindsey Stirling – Electric Daisy Violin får mig alltid att svaja lite på mina läckra getben.
Stockholm är: För stort och stressigt för mig. Skulle få hjärtsnörp efter en vecka.
Göteborg är: Vackert, mysigt, gemytligt, ett bra tillhåll för att äga ett piratskepp.
Kan du sjunga: Folk påstår det. Själv tvekar jag.
Mer värt än guld: Vissa människor.
Ett land jag helst vill besöka: Kanada.
Ska bli skoj: Att åka till Göteborg och fika.
Ska inte bli skoj: Att gå upp tidigt på morgonen..
Sparar till: Ett eventuellt körkort och bil.
Dagens dryck: Kaffe, mjölk, fläderblomssaft och vatten.

