Anonymous, bra eller dåligt?

De är unga och arga och är grymma på datorer. Nu ger de sig på världen och just nu är det mål i Sverige som gäller. Ett fritt internet med deras nedladdningssidor ska fredas. Sjukhus och media har de tänkt få vara skonade från attacker.

Aftonbladet Expressen Dagens NyheterMetro

Jag kan förstå dem till viss del, fildelningdebatter hit och ungdomsarbetslöshet dit. Samtidigt är deras språkbruk och image något som liknar tagit från en actionfilm. En del skulle nog kalla det för pubertalt och att de skulle behöva en mediatränad front utåt – och där skulle jag passa bra in som faktiskt behöver ett jobb. Frågan är hur bra lönen är? Å andra sidan visar de sitt missnöje och allvar med sina attacker, vilket jag tycker är berömvärt när de flesta andra går tysta och accepterar.

Det ska bli intressant att se hur myndigheter m. fl. reagerar och vad deras motsvar blir. Anonymous menar allvar och jag tror inte de backar i första taget. Hoppas de trycker till några pengakåta höjdare på vägen.

2 svar

  1. Ja, det är faktiskt som det skrivs. I stand corrected och det var slarvigt av mig 🙂

  2. Överdrivna rubriker om attacker mot sajter…

    Under måndagen och tisdagen slogs flera sajter ut på grund av överbelastningsattacker, varav Anonymous tog på sig skulden för en del. Kvällstidningarna högg ganska hårt på det här och Aftonbladet körde igår ett löp där de skrev ”Attacken i natt s…

Kommentarer inaktiverade.

