Update torsdag kväll

Jag mår konstigt. Eller snarare konstigare än vanligt. Liksom darrar i kroppen, småfryser lite, känns lurig. Det är ju ganska många som är sjuka omkring mig på jobbet men peppar, peppar, jag ska försöka hålla mig frisk.

Dagen har varit småluddig idag också må jag säga, den bara gled iväg liksom. Jobbet gick ”sådär” och jag är inte riktigt nöjd. Det är så svårt att koncentrera sig när det är rörigt omkring sig och lugnet aldrig infinner sig. Den enda som kan ändra på det är iofs mig själv så jag får väl helt enkelt skärpa mig. På ett bra sätt förstås så att ingen behöver bli sur. Jodå, det ska nog gå.

Dagen innehöll ju även ett möte med bossen och min vän och det lät ganska lovande ändå. Hoppas bara bossen ser hennes kompetens och mångsidighet, för det är ju precis det vi behöver. Jag håller tummarna.

Efter jobbet blev det lite kaffe med vännen och lite snack. Precis som jag nämnde i ett tidigare inlägg idag får man inte fram allt man vill säga, och precis så blev det även denna gång. Hur som helst var det trevligt och det är alltid en start.

För övrigt har inte så mycket hänt här. Har kikat lite på dumburken, nojat lite över hur helgen ska bli…egentligen hade jag helst försökt jobba dygnet runt så slipper man låta tankarna börja virvla runt som vilsna höstlöv i blåsten…men jaja, det är väl bara att hoppas på motsatsen. Det blir nog bra.

Men nu börjar jag faktiskt bli lite trött. Måste ut med voff i regnet och blåsten för den sista rundan, sedan ska jag se om jag kan hitta något tuggbart i kylen min. Tids nog blir det väl att sova hoppas jag så att man är pigg inför morgonmötet och föreläsningen i morgon. Det ska handla om kiropraktik och massageterapi. Det är visserligen kul att få lära sig en massa nya saker och behandlingsformer men ibland undrar man om det är värt allt slit, speciellt när man bara hör kritiken. Å andra sidan, om folk vill ändra på saker och ting får de gärna engagera sig själva och bli en del av teamet, men det händer väl knappast. Suck 🙂

Nutty najt alla, skrivs mer i morgon. Tjo på er 🙂

2 svar

  1. Jo men visst är det så och tack detsamma 🙂
    Har undrat vart du tog vägen men nu är du länkad på både bloggmaffian och bloglovin 🙂

  2. Vissa dagar är konstiga och man mår lite hit och dit. Ha det gott !!

Kommentarer inaktiverade.

