Du sabbar mig

Tålamod har väl de flesta av oss, vissa mer än andra. Men efter flera veckors frågande så bryr jag mig inte längre. Jag har gett upp om dig. Efter alla planer vi hade och saker vi skulle göra ihop blev det absolut ingenting. Av vilken anledning vet jag inte för jag fick aldrig chansen att fråga och nu, ja nu bryr jag mig inte längre.

Jag lovade saker och de tänker jag hålla. Inte för att det är du utan av den anledningen att ett löfte är ett löfte och det finns heder i att hålla dem. Men så snart det är avklarat är det avslutat för min del. Då har jag uppfyllt mycket mer än bara min del av avtalet. Jag håller dig inte i skuld, inte alls, det enda jag önskar är att din ärlighet fanns där och med mindre ouppfyllda löften.

Livet är ibland hårt och jag önskar du visste att allt du säger och gör har en effekt på andra människor. Det är allt.

Ville bara få det ur mig så kanske jag mår bättre om en stund. Jo, men det är klart. Med tiden bleknar minnena, inte sant?

”So remember, as I turn my back on you, it´s because you did the same thing to me.”

2 svar

  1. Ett bra råd och det tar tid att komma dit, men jag tror det är värt det. Faktiskt. För ens egen skull om inte annat, utan att för den delen vara överdrivet egotrippad. Bara hälsosam och sann mot sig själv.

  2. Aouch! Nä som jag nog sagt förut så handlar både vänskap och alla andra relationer om att ge och ta för att de ska gynna båda parter så att säga. Och ärlighet! Det viktigaste av allt! Nä ibland får man stanna upp och undra för sig själv vad man håller på med egentligen.. och inser man då att man kanske mår bättre utan just den där relationen så är det rätta att fortsätta gå om man säger så. (så talar den vise som inte lever som hon lär) 😉 Kram till dig!

Kommentarer inaktiverade.

