Är du missnöjd när du står framför spegeln?

Äntligen en väl läsvärd artikel, halleluja! För hur många finns det som egentligen är 100% nöjda med sig själv när de ser på sig själva? Dock finns här tips som ger dig en bättre självbild.

Christina Stielli möter kvinnor i alla åldrar, och hennes erfarenhet är att det är när vi tycker om oss själva och mår bra som vi också kan tycka att vi ser bra ut.

Antagligen är det så att det vanligtvis är kvinnor som har de tankarna, men faktiskt finns det även män som tänker på sitt utseende, och de nämns inte vidare ofta. Dock gäller råden i artikeln dem också såklart, i så stor utsträckning det går. Att man har en schysst och rättvis självbild som fungerar är väl själva huvudpoängen, kan man tycka.

– Målet är att du inte ska behöva få bekräftelse utifrån. Om du är snäll mot dig själv och väljer att inte fokusera på det som är dåligt, utan hittar det som är bra och håller fast vid det, så lär du dig att acceptera även det som du tycker är mindre bra. Dessutom blir du säkrare i dig själv och ju mer erfarenhet du samlar på dig, desto mer kommer du känna att ditt värde inte ligger i ditt utseende, säger Christina Stielli.

Personligen är jag ganska nöjd med mitt utseende, dock ej till någon slags överdrift alls, och självklart är jag inte 100% nöjd heller fastän jag är man. Jag brukar referera till mig själv som ful-snygg. Denna teori baserar jag på det faktum att kvinnor varken gråter eller slänger sig kring halsen på mig när jag visar mig offentligt. Såklart är det bara ett antagande då man som man aldrig får höra några kommentarer om ens utseende eller stil. Å andra sidan är det kanske lika bra att leva i en illusion om att allt är bara bra, vad vet jag?

Hur som helst tror jag att det finns många människor, hur vackra och fina som helst, som tycker helt tvärt emot om sig själva, vilket för andra människor kan vara helt ofattbart. Hur kan det bli så fel? Liksom fatta att du är snygg och må bra av vetskapen.

Men läs artikeln. Jag tycker den verkar väldigt vettig och om den kan hjälpa människor att få bättre självbild och självförtroende är det ju fantastiskt.

2 svar

  1. Jo men det låter faktiskt vettigt. Man sätter väl egentligen sina egna mål hur man ska vara och se ut, medan de flesta andra inte bryr sig speciellt mycket. Dock är det en teori 🙂

  2. Ja det är lite spännande med skönhetsbegreppet. Man är nog själv sin strängaste kritiker, oavsett om man är en skönhet eller tillhör den stora mängden ”alldagliga gänget” eller vad tror du?

Kommentarer inaktiverade.

