Update tisdag kväll

Med ett skägg doftandes av rökelse från mitt besök i den där butiken, börjar jag faktiskt känna mig trött. Men dagen har varit verkligt bra, må jag säga.

Efter en liten sovmorgon då jag hann samla tankarna en smula och till o med bli lite kreativ (se morgonens lilla limerick) bar det iväg till jobbet medelst mina medarbetare/grannars bil, kände jag att detta var en annorlunda dag. Jag sov fantastiskt gott över natten och det är kanske det som hjälpte till men jag var på ett utmärkt humör idag. Jobbet gick snabbt och lätt och framåt elva-tiden bar det iväg för att fiska föreläsare. Även det gick bra och jag fick två bra namn att kontakta så det var lyckat!

En smått märklig sak hände dock när jag var inne i butiken. En yngre herre med camouflagefärgade byxor var där och visslade högt, vilket kanske inte poassar in i en sådan typ av butik som spelar avslappningsmusik, innehåller en massa hantverkssaker och doftar av rökelse. Han gick av och an i butiken, plockade bland sakerna, visslade lite till och det märkligaste av allt, sa han adjö fem ggr innan han slutligen gick. En mycket märklig företeelse kan man tycka, likaså föreståndaren som höll ett extra vakande öga över denne besynnerliga man. Nåja, killen kanske hade en diagnos, vem vet?

När jag var på väg ut igen kom jag att tänka på att det var inte långt att gå till mitt förra jobb så varför inte hälsa på en snabbis och snacka lite? Sagt och gjort och jag blev där i kanske 20 minuter. Vi hann prata en hel del, skratta och sucka lite över vad som hade hänt sedan senast. Även där hade de satt in besparingspaket  och från den relativt stora avdelningen vi brukade jobba på, fanns nu bara ett enda rum där min närmaste arbetskollega satt ensam hela dagarna, ihopträngd med maskiner, en mikrovågsugn och inte så mycket mer. Shit alltså, så det kan gå. Men vi hade iaf trevligt och jag lovade att hälsa på igen, någon gång förhoppningsvis snart.

Sedan var det dags att veckohandla maten. Benen var otroligt sega och trötta men det gick så nu överlever jag några dagar till.

Väl hemma blev det ett oplanerat besök av min trevliga hundpromenerare R och hennes kompis J. Det blev snack, kaffe och lite surr. Trevligt och bra, som det ska vara.

Resten av dagen/kvällen blev lugn. Jag jobbade lite extra, chattade med en betydelsefull person på Facebook, fixade mat och fick besök av en lurendrejare till säljare. Mitt i maten till råga på allt. Dessutom ljög han om att jag skulle, som gammal kund, få en present. Han skulle bara hämta den i bilen, sa han, och när han kom tillbaka hade han bara reklambroschyrer och prenumerant-kontrakt med sig. Gåvan var ett erbjudande och det är ju så man känner sig lurad. Han snackade på ganska duktigt men jag klargjorde att jag har det knapert som det är och behöver inga fler utgifter. Efter ett jäkla tjatande gick han med på det och lämnade mig. konstigt nog var maten banne mej fortfarande varm, men det var allt tur för honom det haha.

Slutligen fick jag några fler meddelanden på Facebook och några tips om bra föreläsare, vilket ju är toppen. Så överlag har det varit en grymt bra dag för en gångs skull. Kan allt detta bero på en bra nattsömn och att allt annat bara föll på plats därefter? Tänkvärt!

Men som sagt, jag är riktigt trött nu och ska sova snart, så fort voff har fått gå ut. Med lite tur så lär jag sova som en stock även denna natt och det kan man isf inte klaga över.

Tack för idag, det var asbra. Vi skrivs mer i morgon så tjo på er, alla 🙂

