Update måndag kväll

Förvånad över att jag klarade av hela denna dag utan någon sömn alls från förra natten, känner jag tröttheten långsamt smyga sig på. Precis lagom i tid och allt, så jag är nöjd.

Dagen började iaf med regn och blåst, alltså precis underbart väder man vill ha när man ska försöka ta sig så torr som möjligt ner till bussen. Vädersajten yr.no lovade sol innan klockan 12, vilket jag inte trodde alls på men vips så vände det totalt och minsann blev det ett riktigt härligt sensommarväder men skönt solsken. Så det kan gå.

Jobbet gick bra och idag satte jag mig avsides för att få lite lugn och ro, vilket fungerade alldeles utmärkt och jag fick till o med lite extra gjort. Att sitta i ett stökigt fikarum där alla vill ha en syl i vädret hela tiden fungerar uppenbarligen sämre än vad jag gjorde idag. Så vad jag kommer göra i fortsättningen är väl inte så svårt att gissa. Efter några diskussioner inom teamet delade vi upp våra uppdrag och i morgon ska jag dra ett strå till stacken, i jakt på nya föreläsare.

Väl hemma blev jag påhoppad ganska direkt angående styrelsejobb. En hög med protokoll måste nu skrivas så snabbt som möjligt och ett utdrag ur ett protokoll ska överlämnas till en boende. Kul kul eller nä, kanske inte, men det måste göras hur tråkigt det än känns.

Men över lag har dagen varit ganska bra. Jobbet distraherar mig, vilket är bra, och jag fick även chansen att prata med en ny medarbetare som verkar väldigt trevlig och nästan granne med mig. Där ser man. Alltid kul med nya bekantskaper.

Men nu ska jag ut med voff, äta lite och sedan bums ner i bingen för jag är riktigt trött. Precis som det ska vara såhär dags på dygnet och om man ska upp på morgonen.

Danke schön för idag, hasta la vista och allt det där så skrivs vi mer i morgon. Tjo på eder, gott folk 🙂

