Update onsdag kväll

En känslomässigt utmattande dag är snart slut och det är otroligt skönt. Utmattande då det har uppstått komplikationer i min närhet som tömmer mig på energi i form av ilska, nära ursinne. Men efter stöd från mina närmaste vänner och arbetskompisar känner jag att jag gör rätt som agerar. Som reagerar och sätter upp mål för att trycka ner fenomenet. Inom den närmaste tiden tänker jag förklara lite mer ingående så att ni förstår men just nu är läget lite känsligt så jag tonar ner situationen ett tag till. Det svåra blir att inte tänka på saker och ting innan läggdags eller hur vissa människor talar skit bakom ens rygg och sedan fejkar léende när man ska prata med den personen. Falska människor som vänder kappan efter vinden har jag väldigt svårt för. Men det är okej, för då vet jag åtminstone vart jag har dem någonstans och vad de går för.

Men i övrigt har det väl varit en ganska bra dag ändå. Ytterligare två inbjudningar till föreläsare har gått ut och sådant känns ju ganska okej. Mindre okej när jag börjar ana att en föreläsare kommer bli så dyr att vi inte kan hålla bokningsschemat som det var tänkt från början. Men vi får se, det beslutet ligger inte hos mig. Dock blir det lite morr på själva situationen. Men annars har det varit ganska schysst så jag får väl vara nöjd ändå.

Väl hemma kände jag ett desperat behov av sällskap och en diskussionspartner så jag blixtinkallade R, min hundpromenerare, som alltid har kloka tankar om det mesta och ibland behöver man en utomståendes syn på olika saker. Det är svårt att se saker i klarhet när man bubblar över av ilska för vissa saker (ovan nämnda) men R hjälpte mig ur det och vi pratade länge om allt möjligt, kaffe dracks på balkongen och skratt utbyttes. Precis vad jag behövde. Sådant är ovärderligt.

För övrigt har det varit ganska lugnt här och det har varit lite tv och funderingar på hur jag ska lägga upp jobbet i morgon. Så det är inte ett visst antal timmar jobb för mig eftersom det är ett visst mått av kreativitet som krävs av mig så kan det bli väldigt spontana tillfällen som jobbet blir gjort.

Nåja, nu ska jag sluta snacka för jag blir bara uppskruvad och ilsk över vissa saker, men nu ska jag försöka tänka på annat, lugna ner mig och förhoppningsvis kunna sova lite. Först ska jycken ut förstås….

Så tack för idag, vi skrivs mer i morgon gott folk, om ni vill, vågar och kan. Tjo på er 🙂

