En massa tankar…

Så, jag tänkte dra mig utanför min trygghetszon och försöka mig på något jag absolut inte bemästrar. Med andra ord, jag tänkte dra mig ut till köttmarknaden på krogen för att se vad som kan väntas bli funnet där. Hur bra nu krogen kan tänkas vara…

Visserligen tror jag fortfarande att vissa människor är menade att leva i ensamhet, år efter år, och även om det känns väldigt tungt och depressivt så kanske man ska försöka ändå? Tvåsamhet sägs ju vara bra och givande, när det fungerar, så varför inte? Även om det känns som sista försöket och lär inte vara det, så på något sätt finns hoppet kvar, där djupt innerst någonstans. För inte är väl jag helt jäkla hopplös eller ful att ingen vill ha mig? Isf hade väl någon sagt det. Eller så orkar de inte bry sig att vara såpass ärliga så man slipper hoppas på en vändning för att man är en så grå person? Eller så är det kanske bara så som jag känner mig. Jag vet inte…

Men nästa helg, utgång. Eftersom jag inte vet hur man gör så lär det ju gå åt skogen men jaja, övning ger färdighet. Frustration ger prestationsångest, ger hopp, ger knäpp på näsan, ger erfarenhet, ger syfilis…eller nåt.

Trött på att vänta. Å andra sidan kan man se en blogg som en väldigt väl utvecklad kontaktannons och vad är isf chansen att träffa någon? Verkar fan hopplöst så nu gör jag ett sista försök. Eller? Kanske den här svalan gör sin sista flygtur.

8 svar

  1. Tack Jessica, och jo det är nog så. Får väl höja värmen på elementen istället i värsta fall 🙂

  2. Maskrosen: Kanske är det så att gräset alltid är grönare på andra sidan, eller så kanske man helt enkelt aldrig har träffat riktigt rätt. Harlequin, ja, som om jag skulle läsa det då hehe.
    Det sägs ju att yngre generationer inte tar relationer på samma sätt som människor gjorde förr, att det ska vara lättare numera att kunna byta lite hur man vill. Säkert bra för de som klarar av sådant, jag vet inte. För visst är det så att man har sina regler, normer och man gör vad man vill när man vill som singel och det är ju egentligen förbannat bra. Samtidigt som man kanske inte ska gå i celibat 🙂

  3. Jo du de där med tvåsamhet… Ja det är väl den tillvaron vi är ämnade för kanske? Jag säger bara kanske för det är sabla bekvämt att vara själv. Man behöver inte kompromissa utan man gör ”som man vill” utan att någon gnäller eller tjatar. Man slipper irritera sig på småsaker och kan kolla på vilken kanal som man själv vill på tv:n =) Massa positivt alltså… Men sen kommer det ju alltid ett men också… För det är ju faktiskt så att de allra flesta VILL dela sitt liv med någon. Man VILL uppleva den där himlastormande kärleken som man läser om i Harlequin romaner (som kanske inte ens finns på riktigt, men man önskar å vad man önskar), man VILL uppleva passion och allt annat underbart som faktiskt kärleken också innebär. Ja fy du, det finns både för och nackdelar med allt här i livet. Jag tror att det finns någon för alla och att man också kommer träffa denne någon när rätt tid är inne. Det är så sabla tråkigt att vänta bara 😉

  4. Jo, det gör man ju, men å andra sidan… 🙂

  5. Sant förvisso 🙂

  6. Jag trivs alldeles för bra själv för att ens försöka hitta någon 🙂

  7. Tror dock inte krogen är rätta stället för dej att hitta någon.
    Där finns bara lösaktiga tjejer som egentligen bara är ute efter ett one night stand.
    Men jag önskar dej all lycka till och jag hoppas du finner någon!
    Det är du värd!

  8. passa dig för hiven bara så är allt annat sekundärt 🙂

Kommentarer inaktiverade.

