Man blir ju lite ledsen…

Sofie Strandberg, krönikör för Allt om Stockholm, beskriver hur hennes jobb kunde se ut då hon jobbade i en känd klädbutik mitt i Stockholm.

Vad hon beskriver är egentligen smått chockerande, äcklande och som hon själv beskriver det, att man tappar tron på mänskligheten. Att folk lämnar efter sig så snuskiga saker i provrummen, eller dumpar sitt skräp mitt i butiken så att personalen ska plocka upp … hur sjutton är man funtad i skallen då egentligen? De som beter sig på det sätt som Sofie beskriver borde slå upp ordet ”civiliserad” och stämpla det sedan i pannan på sig själva för så beter man sig inte.

Bra skrivet Sofie, jag förstår att du är förbannad för det hade vem som helst med lite vett och etikett blivit. Fler väktare i butiken hade varit helt rätt och riktigt så att de fick skämmas ögonen ur sig då de eskorteras ut ur butiken.

2 svar

  1. Skönt att det finns fler än jag med den typen av dåligt samvete hehe. Minsann om det inte verkar finnas folk till allt här i världen. Om man nu kan kalla offentligt svineri för mänskligt iofs.

  2. Skönt att läsa sånt här, själv har jag alltid dåligt samvete över att jag inte viker ihop tröjorna och jeansen lika snyggt som det låg när jag provade. Det finns dom som är värre.Sen lämna allt i provrummet, hur lat får man vara egentligen ? Hemma hos mig ligger högar på golvet, men här är det ingen som behöver plocka upp efter mig.

Kommentarer inaktiverade.

