Från skratt till gråt.

Livet skiftar ibland oerhört snabbt från skratt till gråt och man vet aldrig vad som väntar i nästa minut.

Jag kände inte det unga paret men jag såg dem gå förbi ibland och de verkade lyckliga. Inga konstigheter alls, de verkade må allmänt bra och kanske det var deras första gemensamma hem. Där, i huset intill mitt. Så unga och med så många år framför sig och så händer något sådant här. Helt jäkla obegripligt att det bara kan hända så plötsligt och man kan bara föreställa sig den oerhörda smärta som familj, vänner och bekanta kommer att få stifta en nära bekantskap med inom den närmaste tiden.

Det får en att tänka på hur man bör behandla sina medmänniskor, för vem vet när de plötsligt rycks bort?

Här på jorden idag mens man lever 
finns det dom som vill ge oss hårda ord. 
Men sedan när dörrskylten är nere, 
så strör dom oftast liljor i ens hår 

Här på jorden behövs våra blommor 
ett vänligt ord när allt är svart och svårt.
Vill du inte ge mig blommor när jag lever, 
så kom inte hit med dom när jag var dött 

Kom till mig med dina blommor när jag lever 
låt mig få njuta av en vår. 
Vänta inte tills jag är död och borta 
med att då som först strö liljor i mitt hår.

2 svar

  1. Verkligen. Hade mycket tankar över natten om händelserna, speciellt mammans gråt precis här utanför.

  2. Ja du, det kan vända fort.

Kommentarer inaktiverade.

