Update fredag kväll

Sitter här och försöker tänka positivt men shit, det är svårt ikväll.

Visserligen var dagen ganska okej och jag lyckades boka in en föreläsare hela vägen fram till i december och egentligen borde jag känna mig förbannat nöjd med det men…så blev det lite knas. Det där med sociala relationer, normer och regler är och förblir ett mysterium för mig och regeln att man lär så länge man lever lär inte fungera på alla områden.

Utan att gå in alltför djupt på ämnet eller orsakerna så kan jag bara säga att jag för en gångs skull kände för att gå ut. Alltså typ krogen bara för att se lite folk men ingen var intresserad av samma sak, av olika anledningar och orsaker. Så det var ju muntert, det blir att sitta hemma och samla damm igen, som så många ggr förr, vilket jag börjar bli less på. Nåja, skit samma, jag försöker nästa helg igen då och om jag tvingas gå ensam så gör jag väl det, hur roligt det än kan bli. Som vanligt med en risk att bli pucklad på för det tycks ha blivit mig en vana. De kommer från ingenstans och muckar men jaja, att få en blåtira och käftsmäll är en del av livet, inte sant? Vore ju skönt att få det avklarat för en gångs skull.

Nä, nu ska jag joxa lite mer på Facebook, sedan blir det väl bingen. I morgon kanske det blir ett besök på Vänga, om nu vädergudarna är schyssta. Vi får se.

Naughty night alla och ha det gott, vi skrivs mer i morgon. Tjo på eder.

4 svar

  1. Oj, vad jag känner igen mig i det du skriver. De där spelreglerna är väldigt knepiga och jag försöker fortfarande hitta svaren och trixen. Eller trixet kanske är att inte försöka och bara glida med liksom? Äh, jag vet inte haha. Vi skulle nog kunna ha väldigt intressanta diskussioner om just detta ämne, tror jag 🙂

  2. Jag har också svårt för sociala relationer, har otroligt svårt att veta vad människor ”förväntar sig av mig” eller hur jag ska bete mig. Känns ofta som de jag säger bara låter dumt. Lite svårt att träna på de där sociala med kanske? En gång sa en kille på krogen till mig: ”du är allt lite svårflörtad du va?” och då tyckte jag ändå att jag var trevlig och svarade och förde en normal diskusion, men tydligen inte 😉 Ja ja man lär så länge man lever som de heter.

  3. Jepp, lite osäker men tror det är Vänga kvarn. Strunt samma, jag är bara glad att komma iväg lite 🙂

  4. Vänga?

Kommentarer inaktiverade.

