Den svenska solidariteten

Jag blir ärligt talat så j-vla förbannad. När man ena dagen läser om människor som dör av den svenska arbetsmodellen och andra dagen om hur giriga skitstövlar blåser sina medmänniskor på välbehövda skattepengar.

Jag menar såklart affären och bluffandet med Tillväxtverket och hur de har betett sig. Det är så fruktansvärt lågt och förbannat egoistiskt tänkt att man kan gå i taket av ursinne. Men jag ska inte ödsla svordomar eller svavel utan hänvisa till Kajsa-Lisas blogg där hon uttrycker det på ett mer civiliserat sätt. Själv blir jag bara arg. Allt jag kan göra är att hoppas att detta inte sopas under mattan och glöms i första taget. Vilka ärans svin det finns.

Inlägg 1 – Inlägg 2

Så grymt bra skrivet. Tack KJ.

2 svar

  1. Tack för länkningen.

  2. Sanningen är ju att Tillväxtverket inte behövs. Men myndigheten har i alla fall ökat tillväxten på några håll

Kommentarer inaktiverade.

