Update måndag kväll

Första arbetsdagen efter semestern minsann, och hur gick det? Jorå, jag blev trött som en felgnuggad gnu, om man nu kan säga så. Men så hade jag ju sovit tre timmar och gått upp vid 2-tiden på natten också så det kanske hade sina förklaringar hehe.

Men annars gick allting bra och det var inga större problem att komma in i rutinerna igen. Men morgonen var lite strulig.

Kanske de har ställt om tidlåsen på ytterdörrarna men när jag skulle in med jycken så var det låst och mina nycklar hade jag kvar på hallbordet. Nåja, tänkte jag, dörrarna öppnas väl automatiskt klockan 7 då så jag satte mig på ljugarbänken och väntade – tills det började hällregna! Som tur är finns det ett stort träd precis utanför så där stod vi, jycken och jag, och såg bortgjorda ut i en kvart haha. Men det var inte slut på strulet där minsann. Jag visste ju att busskortet var urladdat så jag var tvungen att lösa en sms-biljett. Halvvägs ner till bussen säger mobilen att ajabaja Anders, du har inte tillräckligt med stålar på kontantkortet. Nehepp, så det var bara att vända på klacken och gå hem igen för att starta upp datorn igen och fylla på. Denna gång kollade jag att allting fungerade innan jag gick ut ur lägenheten och jodå, inga problem, nu funkade allting som det skulle. Precis när jag kom ut så gjorde grannen samma sak och det slutade med att jag fick skjuts ner till jobbet. Så grattis Borås Lokaltrafik, jag betalade 22 spänn utan att behöva nöta på era säten denna morgon haha.

Men som sagt, resten av dagen gick bra och det var trevligt att träffa mina jobbarkompisar igen. Passade på att fylla på busskortet också och sedan åkte jag hem för att ta en tupplur – som råkade bli på 6 timmar! Iofs är jag fortfarande trött så jag kan nog sova ändå men jag kanske borde äta något mer än bara frukost innan jag går till sängs? Ska förresten försöka sova i sängen igen istället för soffan, vi får väl se hur det går. Armen gör mycket mindre ont nu iaf så det ska nog fungera. Ja, så ska ju jycken ut innan dess förstås…

Hur som helst, tack för idag, slut för idag. Om ni vill, vågar och kan så skrivs vi mer i morgon. Tjo på er 🙂

4 svar

  1. Ibland pejlar man in saker så jättefint, eller hur? 😛

  2. Haha ja de hade vart en snygg syn att se er där under trädet =) Haha så himla kul 😉

  3. Hehe nej men du kör väl lite sympati-idisslande ute med dina hornbeklädda kompisar 😛

  4. inte bara jag som bara äter frukost alltså =)

Kommentarer inaktiverade.

