Update fredag kväll

Den bortglömda hunden hamnade hos polisen till slut, hoppas allt går bra för den lille rackaren. Snäll var den och väldigt kelsjuk och jag gick dit vid stängningsdags för att se om jag kunde hjälpa till. Istället för att ringa 114 14 som kan ta en evighet att komma fram till, beslöt vi att killen på macken skulle åka ner till polisen direkt med jycken. Dessutom satte vi upp en lapp på dörren utanför vid hundparkeringen. Om det nu var ägaren som hade varit där vet vi inte, men om han är hundpassare så lär han ju inte få det jobbet igen. Herre jisses haha. I morgon ska jag dit igen för att höra hur det gick så fortsättning följer.

Men förutom att vara vardagshjälte med jämna mellanrum så har det varit lugnt och fint. Jag kom hem idag efter några dagar som kattvakt hos mina föräldrar, vilket för övrigt var väldigt lätt då jag knappt såg katten alls. I onsdags låg han cirkus en timme på altanen och det var allt. Men i övrigt var det skönt att komma hemifrån och bara fundera lite. Faktiskt kunde jag känna inspirationen väckas till liv igen, de galna idéerna och jag började till o med träna. Rena hälsokuren med andra ord. Dessutom kom jag på att jag trivs egentligen inte i min lägenhet. Ska se vad jag kan göra åt det.

Men nu tänkte jag slappa lite framför datorn, sedan blir det nog tidigt i säng då jag sov så dåligt förra natten. Jaja, vi får väl se hur det blir.

Nu säger jag natti natti så skrivs vi mer i morgon. Tjo på eder, gottans folk 🙂

4 svar

  1. Hehe ja då vet man åtminstone vart man ska gå om man vill ha sig en tax eller två 🙂

  2. Känner samma sak, man behöver komma bort för att få inspiration, själv har jag fått så mycket griller i skallen nu att tiden inte räcker till.
    Hoppas det löser sig med hunden. Brukar handla i en Konsumbutik ibland, där senildementa människor från äldreboendet mitt emot glömmer ylande taxar. Men personalen där är vana och löser det.

  3. Verkar som om den människan var en smula tankspridd men jag ska hålla mig uppdaterad om hur det går med den stackars jycken. Nu ska man ju inte måla fan på väggen men om de börjar snacka om avlivning så ska jag starkt överväga att ta hand om den lille pälsbollen – allergisk o allt men äh!

    Å tusan, ja jag var nog inte hemma förrän vid 19-tiden eller så. Klart vi ska ta en kaffe 🙂

  4. Men hur kan någon göra så med en hund…. att bara gå ifrån den så!! usch va hemskt!! Du får berätta hur det går! Jag var och hälsade på hos dig idag men vi får träffas en annan dag !! Kram!

Kommentarer inaktiverade.

