Tankspridd?

Jag gick en sväng till macken och såg att en annan kille var på väg åt samma håll med en blandrashund, modell mellanstor. ”Hundparkeringen” blev såklart upptagen så jag ställde mig och väntade på min tur.

Killen pratade lite med personalen på macken men jag stod tålmodigt kvar, tills han slutligen gick ut ur butiken och gick – inte till sin hund utan rakt över området och såg ut att gå mot pizzerian. Smått förvånad blev jag men okej, jag parkerade min jycke på ett annat ställe – i en soptunna – och gick in i butiken och frågade killen som stod i kassan: ”-Hade inte den där killen en hund med sig?” Jag fick ett osäkert svar tillbaka men jag var ganska säker på min sak, killen som hade varit före mig var alltså hundägaren. Oturligt nog hade jag inte frågat honom när jag såg honom men jag blev så överraskad att jag kom av mig.

Så efter ett snack med killen i butiken kom vi överens om att jag skulle hålla ögonen öppna och om inte ägaren har dykt upp vid 22 då macken stänger får vi ringa 114 14 och be polisen hämta jycken eller så får jag ta hand om stackaren tills saken är utredd.

Nog för att jag själv kan vara smått virrig ibland men jag har då aldrig glömt min jycke någonstans haha.

