Update tisdag kväll

Ibland är livet faktiskt förbannat skönt och bara härligt på något sätt. Måhända infinner sig inte de stunderna vidare ofta, men då uppskattar man de när de väl kommer, inte sant?

Först och främst gör jag framsteg i jakten på att färdigställa gamla Bettan och dessutom får jag träning. Alltså, saken är den att jag är tvungen att krypa omkring en hel del för att komma åt skrymslena så det blir en hel del upp och ner från golvet. Det kanske inte låter vidare anmärkningsvärt men det blir faktiskt ganska jobbigt om man har så stora biceps..eh..nej, lungor…nä…hjärnhalvor…som jag har. Då blir det tunga lyft ska ni veta 😉 På tal om träning förresten gör jag framsteg med mina ben. Detta är väl typ femte veckan jag hållit på nu med tåhöjningar 3-4 ggr per dag a la 30 repetitioner och min balans har banne mej blivit bättre. Yay för mej!

Efter en välbehövlig dusch satte jag mig en stund utomhus och lyssnade samtidigt som jag njöt av den ljumma sommarkvällen. Precis lagom varmt var det, man kunde höra fåglarna sjunga på dagens sista vers, någon granne längre bort körde med gräsklipparen och en härlig doft av grillat smög sig över kvarteret. Egentligen kunde det inte bli mycket bättre. Möjligtvis om man kunde ha någon intill att njuta av stämningen med, kanske med en kall öl i näven också, men jaja, kanske någon gång i framtiden. Men otroligt skönt var det i alla fall när sommarkvällens tystnad sakta lade sig över området och det kändes att man var en del i samspelet. Som att man äntligen var hemma.

Nåja, slut med poesin för idag. Jycken har varit ute, jag ska äntra kylskåpet en sväng och sedan blir det nog tidigt i säng. Kanske vi får en lika skön dag i morgon också. Jag ska försöka hålla tummarna för det medans jag sover.

Natti alla och tack för idag. Vi skrivs mer i morgon. Tjo på er 🙂

