Update onsdag kväll

En dag som blev bättre än vanligt. Ja, så kan man nog sammanfatta min dag ändå.

Den var lugn och lagom tråkig, som vanligt, ända tills min hundpromenerare R kom på besök med sin kompis. Därav blev det lite kaffe och snack och det är ju alltid trevligt. Lite senare på dagen fick jag även maten inhandlad för veckan så nu kan man börja äta lite mer än småsmulor. Bara bra!

Kikade igenom nyheterna på nätet för en stund sedan och blev smått överraskad. Igår skrev jag ju om Stina som inte kunde åka berg-o-dalbanan på Liseberg då hon var för tjock. Tydligen har Aftonbladet inte gett upp ämnet fetma, då de idag skrev om hur svårt det är för överviktiga att passa in i samhället och hur illa det är anpassat för de med övervikt. Det verkar som att detta har blivit en snackis, vilket jag inte förstår. Ska vi anpassa samhället efter långa, korta, tjocka, benlösa m.fl. då? Fetma är väl något man kan göra åt om man vill och jag tycker inte samhället ska behöva anpassa sig efter en snabbmats-kultur mer än vad den redan har gjort. Det är hälsosamt att vara lagom och man ska väl sträva efter välmående? Sedan får man såklart se ut hur man vill, men man kan inte komma och kräva att alla andra ska tycka och tänka samma som man själv gör. I så fall skulle jag som diabetiker hävda att allt med socker i ska ut ur hyllorna eftersom jag känner mig särbehandlad och det dessutom är dåligt med socker i allt. Jag kan ju kontakta Aftonbladet då de tycks vara ute eter syndabockar just nu. Vi är ju trots allt över 300.000 med diabetes som kan, om vi vill, hävda vår ”rätt”. Nä fyff….sjukt är vad det är. Att det sedan finns ett riskförbund mot överviktiga var smått oroväckande, men okej.

Nej nu ska jag sluta gnälla och göra något annat än irritera mig på idiotiska reportage. Ni får ha det så gott och tack för att ni kikade in idag. Med lite tur så skrivs vi mer i morgon. Tjo på er 🙂

2 svar

  1. Ja precis, lika mycket som att jag råkar se ut som jag gör.
    Arv och miljö kan jag såklart hålla med om att det kan påverka, sett ur ett psykologiskt sätt, men i slutänden har alla människor ett val att påverka. Nej, det var en märklig artikel.

  2. Håller med dig. Sicket tänk. Är säkert samhällets fel att de är överviktiga 😉

Kommentarer inaktiverade.

