Update tisdag kväll

En högst tillfredsställande dag är snart till ända och det känns lite vemodigt. För att den helt enkelt har varit så bra.

Inte så att jag löste några världsproblem, jag hittade min drömkvinna eller vann 111 miljoner på lotto, men med vetskapen om att jag har semester och att allt jag ska göra får ta sin tid, är värt mycket. Det känns helt enkelt förbannat bra. Att jag sedan fick besök av mr T, min första inneboende, gjorde inte saken sämre. Vi pratade om allt möjligt och det blev en hel del goda skratt och det får man ju tacka för. För övrigt sade han, precis som så många andra, att jag passar i skägg och det var ju trevligt. Det verkar som att jag har gjort ett bra val för en gångs skull haha.

Senare på dagen kom mina föräldrar över, det blev lite kaffe och rulltårta och veckohandla maten. Inget speciellt där men alltid trevligt med sällskap ändå. Lite senare blev det än mer sällskap då min morfar kom över med sin laptop för sjuttioelfte gången och ville ha hjälp. Inget ont om Elgiganten men hur sjutton tänker de när de ger en hyper-trimmad dator med alldeles för lite info och tangentbord till en komplett nybörjare som knappt kan se? Med alla dessa uppdateringar som ges hela tiden så är det inte konstigt att lille morfar blir helt konfys och ringer mig stup i kvarten för att få hjälp. Det hade funnits smartare och enklare lösningar men det är klart, det är bara sälj som gäller. Å andra sidan gillar jag min morfar så det är lugnt, han får gärna komma hit fler gånger.

Nåja, nu ska jag strax nanna hade jag tänkt. Jycken är vallad och allting annat är avklarat så….

Tack för idag, schlutt för idag. Vi skrivs mer i morgon om ni vill, vågar och kan. Nu ska jag läsa om Gudspartikeln så kanske jag blir lite klokare på min omvärld och allt som finns däri. Tjo på er 🙂

2 svar

  1. Ushdå det låter smått jobbigt?

  2. Skönt med dagar då allt flyter. Kul att herr T dykte upp. Själv försöker jag hitta vredet för att stänga av hörseln.

Kommentarer inaktiverade.

