Update onsdag kväll

Efter två tuffa dygn med minimal sömn, cirkus 3 timmar, har jag nu fått vila ut och det känns bättre. Ska strax äta middag för det hann jag inte med och var för trött, men det blir nog bra hehe.

Det var ju prov idag på Etik och Livsfrågor och jag var tveksam om detta kunde bli något bra. Dock tror jag att det gick ganska bra. Antingen det eller så lurade mig min mosiga hjärna helt totalt. Men ett G borde jag då åtminstone pricka in, det vore väldigt konstigt annars. Sedan var det lite av en repris från förra gången då jag kom dit allra först och gick allra sist, vilket var trevligt för då hann jag prata lite med lärarinnan också, och ni vet ju hur mycket jag gillar sköna diskussioner 😉

En annan upprepning från förra gången är en liten debatt angående integrationen i det svenska samhället. Denna gång var jag inte med själv men fick höra på avstånd hur ämnet debatterades. Än en gång var det några invandrare som undrade hur de skulle kunna lära sig att interagera med svenskarna då vi har dessa osynliga murar mellan våra kulturer. Ni kan ju tro att jag var frestad att hoppa in i samtalet men tyvärr hade tiden runnit iväg och det var dags att rikta in sig på bussen. Men nästa gång leker jag med tanken att prata med någon där på skolan/SFI om att kanske få vara en kontaktperson för någon nysvensk, det vore ju förbannat häftigt. Lärdom åt båda håll får man väl hoppas på.

Förresten, läste ni att ”de utrikesfödda ska skärpa sig – inte samhället”? Ett härligt uttalande från FP som får det att kittla lite i skallen på mig. Ujuj.

Nej, nu ska jag banne mig äta lite så att susandet i öronen slutar. Jycken har fått promenix och mat och lite senare hade jag tänkt att njuta lite av lite allmän lathet och spelande på Facebook. Kanske till o med en Bacardi Breezer eller två så att man sover gott.

Hare hare kanin så skrivs vi mer i morgon, det vore väl skam på torra land annars! Tjo på eder gott folk 🙂

Ett svar

  1. Men så låter Björklund varje gång partiet åker ned mot 5%, hoppas Breezern smakade bra.

Kommentarer inaktiverade.

