Update tisdag kväll

Efter en smått ostadig dag där hälsan varit i centrum, känns det nu lite mer stabilt och jag är redo för nattens bravader. Då menar jag plugga alltså, och mycket roligare än så blir det nog tyvärr inte. Om jag har tur så hinner jag blunda lite innan det är dags att dra till jobbet och klockan 13 sitter jag med pennan i högsta hugg.

Det är väl det jag har gjort idag – jobbat, snubblat omkring och pluggat. Hann läsa nyheterna såhär på kvällen men det var bara det gamla vanliga, tråkigheter och dödsfall överallt. Enda som jag egentligen läste var förbudet mot svordomar, som jag tycker kunde vara en bra grej för oss här i landet Sverige också. Inte för att jag någonsin hör någon som svär högt åt främmande människor, men jag skulle inte vara förvånad om det faktiskt förekommer inom vissa kretsar och situationer. Så varför inte införa det hos oss också? Lite mer skattepengar är väl aldrig fel? Eller, nja, det beror ju på vart de hamnar till slut men det är ju en annan historia…

Men nu ska jag ut med voff en sista sväng, hoppa in i duschen och sedan inträda i fullständig plugga-meditation tills sömnen kommer. Tack för idag, schlutt för idag så skrivs vi mer i morgon, det låter väl bra? Hej på er 🙂

