Euphoria, ett plagiat?

Det är knappast svårt att hitta artiklar om Sveriges hopp i Eurovision Song Contest, Loreen och hennes prisade låt Euphoria. Det står allt om från hur hon har festat till hennes eventuella romanser. Jepp, pressen har hittat ännu en  pengakossa.

Men allting är inte frid och fröjd och glädjebägaren tycks ha fått sig en kantstötning nu när det diskuteras ivrigt om Loreen har snott vissa delar till sin hitmelodi, av ett pojkband. När man lyssnar på jämförelserna i det här klippet så kan man förstå varför för även om det inte är exakt likadant så finns det en hel del liknelser. Men egentligen är det väl inte så värst konstigt då möjligheterna att gör musik inte är oändliga och ibland kan man råka få till det, väldigt likt något annat. Det har hänt mig själv då jag på något sätt hade plankat Elton John. Jag vet inte hur det gick till men kanske jag hade hört någon av hans melodier på radion, den satte sig i skallen på mig och vips, trodde jag att jag var begåvad 😛 Men om man ser hur simpelt det kan vara, kika på detta:

Hur som helst, jag tycker Loreens låt är väldigt bra och att den har goda chanser att sopa banan med det mesta. Lycka till, oavsett hur det går.

5 svar

  1. Haha okej ja lycka till i framtiden är alltid bra 😉

  2. Ja det var ganska grymma. Får mig att vilja plinka lite på min egen gitarr minsann. Får hoppas jag kan hinna med det på semestern.

  3. Shit vilken covermaskin, dom fick ju till och med med The Offspring, fast övergången från Lady Gaga till Aqua var häftigast

  4. Faktiskt har jag ingen större koll på det där med eurovision men man kan ju önska henne lycka till i framtiden ändå. Typ 😛

  5. Lycka till oavsett hur de går? Jag är nog lite trög men fattar inte? Hon har ju liksom redan vunnit? =) Är jag trög eller?

Kommentarer inaktiverade.

