Hemma idag

Förutom den sedvanliga allergin som bara blir kletig i ögonen på mig, och den numera återkommande, brännande känslan i både mage och hals (magsyra?), ständiga växlingar mellan svettningar och frusenhet  plus huvudvärk fick jag igår även väldigt intensiva, stickande smärtor i typ svanken.

På nätet hittade jag inga bra bilder men strax nedanför ”yttre sneda bukmuskeln” (klicka på bilden för större version) sticker det till ordentligt då o då men nu på båda sidorna. Vårdcentralen? Nej, inte än, men ska försöka kurera med lite smärtstillande och något mot magsyran, eller vad det nu är, och hoppas på bättring.

Ska strax försöka halta ut med jycken också, jippie 😉

4 svar

  1. Jo det där brukar ju faktiskt hjälpa när man fått knutor, tur att jag har mitt hallgolv med klinkers 🙂
    Men 90 grader? Jessica, vill du ha ett jobb? Lär ju gå av på mitten annars hehe

  2. Troligtvis har en nerv kommit i kläm. Tipsilainen är att vila ryggen från belastning. Lägg på ett plant men någorlunda hårt/mjukt underlag och lägg benen i en 90graders vinkel. Du får säkerligen upprepa det flera ggr per dag .. hoppas allt ”irriterande skit” släpper snart.

  3. Nä det sticker till ganska ordentligt emellanåt så det blir lite Ipren och Pepcid Duo idag så får vi väl se om det blir bättre. Men det blir det nog 🙂

  4. Det låter som att din Ischias (stavning) gör ont. Hade det under graviditeten med båda barnen och som du beskriver det låter det som det skulle vara den. Det går över av sej själv. Har gjort det på mej iaf. Så hoppas det gör det på dej med, för det är verkligen inte skönt!

Kommentarer inaktiverade.

