Snedvridet väder?

Lokala byar av världens undergång drar in över Västra Götaland under eftermiddagen och temperaturen väntas gå från total härdsmälta till mer antarktiska grader framåt kvällen.

Morgondagen bjuder på skurar av frätande, radioaktivt regn och väglaget väntas bli riskabelt då drivor av småkåta pingviner har siktats öster om Gotland.

Vidare, som vi ser här på väderlekskartan, ser onsdagen desto bättre ut då närmare hela landet har invaggats i vinterdvala och under ett metertjockt snötäcke vilket förväntas inleda befolkningen i ett begagligt lugn. Speciellt med tanke på att det då är mörkt som i en kolsäck och ingen slipper se eländet.

En klass 3-varning utfärdas framåt torsdagskvällen då merparten av Sveriges befolkning förväntas äta ärtsoppa. Detta, i sin tur kan ha en positiv effekt på molntäcket om alla riktar rumpan åt samma håll på samma gång och blåser på för kung och fostervatten. Förslagsvis mot Norge som hånade oss angående våra chanser i Eurovision Song Contest.

Över till spotten…

2 svar

  1. Haha aj tusan du! Jo, men ta chansen. Så får jag en bra motivation att dra mig själv till jobbet 🙂

  2. Hade tänkt att åka och jobba i Borås imorgon. Nu vet jag inte längre om jag vågar mig ut!!…”småkåta pingviner” – bäst att hålla katterna inomhus, åtminstone den svartvita…
    Christina

Kommentarer inaktiverade.

