Update måndag kväll

Det var tusan så snabbt denna dag försvann då. Mystiskt på min ära.

Men dagen har varit ganska schysst ändå. Jobbet gick lika bra som det brukar göra, på ett ungefär, det blev några djupa diskussioner när N dök upp och det gillar jag ju så tack N för att du höjde kvalitén på denna dag! 🙂

Sedan var det ju dags för samtal och det pratades en hel del om sociala regler, hur man ska undvika psykologiska tankefällor, och faktiskt om Mumintrollen. Med andra ord blev jag rekommenderad att läsa några böcker och det låter ju verkligen intressant, det hon beskrev, att det faktiskt finns mening med att lära känna karaktärerna. Alltså ytterligare en grej jag har missat men jaja, det är inte försent ännu.

Jycken har varit ute, jag har ätit och diskat och ska väl sikta på bingen strax. Eftermiddag i caféet blir det i morgon men det ska väl gå. Hoppas bara vädret blir lika finemang som det har varit idag för visst känns saker o ting lättare då?

Men nu får ni dra åt…nä, jag menar, ni får sova så gott så skrivs vi mer i morgon. Tjo på eder 🙂

4 svar

  1. Hehe jajemen, det verkar vara tecken som drar mig mot Mumintrollen!! 🙂

  2. Oj, se där … dök mumintrollen upp igen. 😉 Nämnde ju Sniff för dig för några dagar sedan. Tove Jansson har så väl igenomtänkta personligheter i sina böcker. Gillar de verkligen. P.s. Hattifnattarna må se läskiga ut men de är snälla .. egentligen. 🙂 d.s

  3. Ja jag fick ju det bekräftat idag men tidigare har jag bara hört snacket liksom och inte insett vidden av dem.
    Måste ju bara till bibblan nu.

  4. Åh men shit. Mumintrollen.
    Mårran, Mumriken, My, Stinky… karaktärerna är kanske de bästa någonsin – både ur ett psykologiskt perspektiv
    och ett barns sagoperspektiv!

Kommentarer inaktiverade.

