Update onsdag kväll

Ja, för det är ju faktiskt bara onsdag och inte fredag som det känns som. Knepigt, men jag insåg detta då jag kom på att det en gång fanns en tid då jag förknippade ledighet med att dricka och festa, men så är det inte längre. Det kan låta lite tråkigt och man gör väl i stort sett som man själv känner men jag tycker det känns ganska meningslöst att dricka så fort man får chansen. Flykt, ja självklart, men från vad, och varför? Lite tankar om detta, speciellt då det tydligen har varit kaosSystembolaget. Ojoj, så tragiskt…och ja, det var ironiskt menat.

Hur som helst, dagen har väl varit ganska okej. Jobbet gick bra trots att datorn var dum i huvudet. Den upp-o-nervända skärmen visade sig vara lättlöst, en funktion som finns i vissa Windows och som fungerar på vissa grafikkort. Tryck ctrl + alt + pil upp och/eller pil ner så får ni själva se. Ett kul partytrick kanske? Frågan är bara, vad sjutton är nyttan av en sådan funktion?????

Annars har det varit lugnt och fint här, förutom ett oväntat besök från föräldrarna. Det blev lite kaffe och snack och det var bara trevligt.

Men nu ska jycken ut på sista rundan, jag ska väl spela lite och nanna ganska snart. Är ju trött. I morgon ska jag försöka plugga och jobba trots att jag är ledig men vad ska man annars hitta på? 😛

Nä, ni får hare hare kanin så skrivs vi mer i morgon. Tjo på eder 🙂

2 svar

  1. Ja visst är det väl så. Lagom tills i morgon är väl de flesta så bakis så på sätt o vis blir det ju väldigt nyktert.

  2. Det är folknykterhetens dag imorgon!
    Då gäller det att begränsa utbudet på landets groggbänkar.

Kommentarer inaktiverade.

