”It´s ok to be sad…”

Stil, grace, med inslag av medeltid och gamla traditioner och riter. En stark, karaktäristisk röst och vackra miljöer och en garderob som är minutiöst genomtänkt ger intrycket att det här är är ett band med ambitioner. De har visserligen hållt på ett tag men jag tycker nog de behöver lite mer uppmärksamhet.

Jag klickade runt på youtube igår och råkade hitta detta band, Indica, och just nu försöker jag hitta så mycket info om dem som möjligt. En rödhårig skönhet på sång med en speciell röst, två blondiner i bakgrunden som ger namnet Twisted Sisters en ny mening, en basist som smyger omkring och en mörkhårig trummis som ser ut att kunna ge dig en trumpinne genom skallen any day of the week. Att det dessutom dyker upp en violin emellanåt gör ju inte saken värre, ni kanske minns när jag skrev om Lindsey Stirling och hennes speciella dans….

Här är sången som krokade mig:

Vi tar en till, med violin:

4 svar

  1. KL: Jag har inte sett dem. Namnet gav mig en allergisk reaktion. Men det är säkert sant, med lite rött hår, en elgitarr och skinnbyxor så hade jag säkert telefonröstat! 🙂

  2. Gillade den sista bäst, fick mig att tänka på en sak. Tänk vad bra schlagertjejerna i Timotej kunde bli om dom ansträngde sig lite 🙂

  3. Haha nä det är väl någon fetish 😛

  4. Islands of light va riktigt j-a bra!! Fast jag förstår inte riktigt varför du tittat på hårfärgen…. 😉

Kommentarer inaktiverade.

