Update fredag kväll

En händelserik dag börjar lida mot sitt slut. Lite synd faktiskt för jag gillade merparten av den.

Jobbet gick bra även om det var en hel del prat idag. Först veckomötet, sedan en diskussionsgrupp och slutligen en hel del diskussioner om kommande föredragshållare m.m. För egen del gick humöret upp en hel del, speciellt när jag försökte förklara för vissa att det är förbannat dålig stil att segla in på ett föredrag och sedan gå igen. Respektlöst, är väl det minsta man kan beskriva det som! Både för den som håller föredraget och för de som har anordnat det. Så med hjälp av diverse svordomar och högre röst hoppas jag meddelandet gick fram. Annars j-vlar… 😉 Ärligt talat så blev jag rätt så förbannad.

Sedan blev det en oväntad utgång ikväll också. En bekant till tre av mina jobbarkompisar ska snart ha sin teaterdebut – smått oväntat – på en fars av Astrid Lindgren, kallad ”En fru till låns”och idag var det Kulturnatta här i Borås – varav det skulle ges smakprov på farsen. Så där hamnade jag och jag måste säga att det var förbannat bra. Vi fick dock bara se delar av pjäsen men jag blev imponerad. Dels av den uttrycksfulla mimik ”Julius” kunde förmedla, hur min jobbarkompis kunde bli en mysig gumma med krulligt hår a la mormor-style. Så grymt bra att jag måste se hela föreställningen i juni, vilket säkert kommer bli ännu bättre när skådespelarna är ordentligt insatta i sina roller och det flyter på. Det ska verkligen bli spännande och ja, Reine, du får fanimej en ordentlig applåd för en strålande debut 🙂

Detta bildspel kräver JavaScript.

Men nu ska det sättas bak i soffa, en öl ska dras innan jycken ska rastas och sedan blir det bingen. Tack för en bra dag, alla som har bidragit, så skrivs vi mer i morgon. Tjo på eder 🙂

5 svar

  1. Reine: med beröm godkänt,absolut

  2. M det var mitt stora nöje, och jag tror säkert ni sätter den järnet när det väl gäller. Hur bra som helst!

  3. Ja du Anders…. nu är det dax för oss ”skådespelare” att säga vårt TACK för att du över huvud taget kunde tänka dig att spendera en ½ timme och kolla in historien som vi försöker berätta på vårt vis. Det kändes skönt att du och alla
    de andra fanns på plats, för det var lite nervöst!! Kram

  4. Tackor å bockar

Kommentarer inaktiverade.

