Tänkande hundar?

Forskare har nu kollat lite i skallen med en magnetkamera på hundar och visst finns det förändringar i hjärnan när det gäller olika saker. Kanske inte så förvånande för de av oss som är hundägare, de är ju som små personligheter.

Men forskarna vill fortsätta och utöka, bland annat för att se om hundarna kan känna empati o.s.v. så magnetkameran var bara början. Kanske jyckarna har känsloliv, precis som oss människor? Väldigt intressant om ni frågar mig men jag tror ändå att det är bra att de inte kan prata för vad skulle de kunna säga? Med tanke på att de kan jämföras med en mänsklig 3-åring så lär det inte bli några djupare diskussioner iaf. Jag tror snarare att det skulle bli ett jäkla tjat och vem skulle palla det varje dag i över 10 års tid?

”-Pappa, jag vill gå ut! Pappa, jag vill ha godis! Pappa, får jag kissa inne nu när det regnar?”

Nej, det är nog bra som vi har det, trots allt 🙂

