Supermåne i natt

Det är något speciellt med månen, inte sant? I natt är det dags återigen för en så kallad supermåne, vilket betyder att den är närmare jorden än vanligt. Detta händer en gång om året och månen kommer vara 14% större och lysa 30% starkare, samtidigt som gravitationen kommer påverkas.

Kanske även vissa människor kommer påverkas, bli mångalna, som det kallas, eller kanske inte. Möjligtvis sover man lite sämre då ljuset är starkare, såvida det inte är molnigt förstås. Hur som helst får vi i så fall hålla oss vakna till 5:35 på söndagsmorgonen för att få se supermånen i dess fulla glans.

Men en snubbe som definitivt inte kan sova är gamla Ozzy. Han står mest och skäller o ylar tydligen…

6 svar

  1. KL: Haha ja den var inte dum den. Dock var ju slutet…öh…men iofs, typiskt Bloddhound Gang hehe

  2. Känner redan fjunen i ansiktet och vissa gnäller över lite hår under armarna.
    Pass på, nu kommer tjejerna. 🙂

  3. jag tror bestämt att supermånen påverkar djuren. igår såg jag både räv, grävling och kanin. grävlingen körde vi dessutom över ;( jag blev så ledsen och fick så ont i kroppen av det. jag hade inte kraft att gå ut och klubba den heller. det gick inte. även om det hade varit det enda rätta, så kunde jag inte med. och den gick ut på den sidan jag satt på och jag hörde vartenda ben knäckas. hela jävla bilen hoppade ju!
    jag menar på att jag såg djur som man inte ser varje dag och dessutom sprang alla över vägarna.. lite skumt bara.

    Sv: Som jag sade, motivationen finns nog där inne nånstans men du måste plocka fram det. Och det är bara du som vet hur man ska göra. Om det så rör sig om egentiden eller nåt som stimulerar dig.
    Jag kunde inte få fram videon du länkade till?

  4. Nä jag går upp kl 5 för att få en stund för mej själv innan dom börjar vakna framåt 6 tiden. Måste få i mej kaffe i lugn och ro annars blir jag en (värre) häxa hela dagen 🙂

  5. Ujdå, någon av prinsarna som håller dig vaken då kanske? 🙂

  6. Ha! Då kommer jag säkert se den, då är jag vaken iaf 🙂

Kommentarer inaktiverade.

