Update fredag kväll

Efter ungefär en veckas uppehåll är jag alltså tillbaka (undrar fortfarande varför). Lite klokare, lite sexigare, lite snuvigare.

Egentligen har det väl inte hänt så mycket. Jobbet har rullat på ganska sedvanligt, jag har haft lite övernattningssällskap, har fått några nya insikter och idéer och däremellan blivit smått förbannad på vissa saker. Bland annat en busschaufför och en granne som tror att de kan bota diabetes typ 1. Okej, så det är därför ni kör buss och är arbetslös? Nobelpriset i medicin var lite halvtråkigt, eller hur, så ni sket i det? Idioter 😛

Har möblerat om lite också och slängt in sängen i sovrummet och träningscykeln i vardagsrummet. Tänkte att nu ska jag satsa ordentligt på att få iordning på mina ben och ge det 4 veckor, sedan får vi se om jag får resultat (ökad styrka och balans) eller skiter fullständigt i det. Håhåjaja.

Som jag skrev tidigare idag blev även jycken klippt, något som verkligen behövdes. Stackarna på Djurmagazinet i Borås fick slita i närmare 1½ timme innan de fick ordning på all päls. Dock hade de lite halvtråkiga nyheter angående hunden. De hade nämligen upptäckt något som liknade förstadiet till ljuvercancer på Astrid och förklarade lite vad det innebar. Kanske är det inget att oroa sig över men jag ska kolla upp det hos veterinären. Än så länge är det troligtvis inget allvarligt men kan bli. Jag tog beskedet med fattning och ro för jag har ju vetat länge att det kan bli problem på äldre dagar för tikhundar och hon fyller ju 10 i juni så det var väl dags. Men vi får se hur det går.

Men nu är det fredag, jag är tillbaka och ska avnjuta lite b-vitamin, ta jycken ut på en sista runda och sedan blir det nana för mig, trött som jag är. Har känt mig lite dassig och ingen sömn fick man heller men va sjutton, man är ju ganska van vid sådant så… 🙂

Naughty night alla, hare hare kanin och händerna på täcket så skrivs vi mer i morgon. Tjo på eder 🙂

2 svar

  1. Så kan det vara ibland, du kommer igen med nya tag när det känns rätt 🙂

  2. Kul att höra av dej 🙂
    Själv hattar jag fram och tillbaks, finns ingen riktig lust just nu

Kommentarer inaktiverade.

