Update måndag kväll

Ojdå, tiden rann iväg! Men så kan det gå när man har intressanta diskussioner på Facebook.

Dagen har gått i ett gemytligt mak och det mesta har funkat bra. Det råkade bli ett extra bra inlägg gjort på jobbets blogg och sådant gillar jag. Några bra snack hanns också med plus en trevlig lunch så det rullade på ganska smidigt. Dock var jag nära att åka på stryk på vägen mellan jobbet och lunchrestaurangen. Några påverkade, äldre människor som skulle mopsa sig men jag gick vidare. En sådan typisk sak att hända mig för detta har hänt flera ggr förr. Tydligen har jag ett slagvänligt ansikte, eller något. Mystiskt.

Sedan var det dags för samtal där vi bland annat diskuterade om det fanns någon verklig Murphy´s Law, alltså en lag om alltings jävlighet och det var därför jag inte ville känna mig nöjd med några av mina prestationer i livet. För om man är glad åt något, ja då jäklar slår universums krafter till ordentligt och ser till att sänka dig så gott de kan. Så man får vara liiite glad, i hemlighet och hoppas att man klarar sig ”ostraffad”. Vidare talade vi om varför jag är socialt utåtriktad och lättsnackad men aldrig ens säger hej till det motsatta könet om syftet är intresse. Så enkelt men ändå så jäkla svårt men jaja… i grund och botten tror jag det är den inre rösten som skriker ”-Vaffan, är du helt jävla dum i huvvet eller? Du har väl inget att erbjuda en sådan pudding? Glöm det! Gå hem och dö!” Ja, ungefär så.

I morgon är det eftermiddag och kväll i caféet som gäller och sista kvällen med L. Antagligen blir det ganska lugnt men vi får väl se. Men nu ska voff ut en sista pinkerunda, sedan ska jag fortsätta jakten på möbelhjul till mitt nattduksbord som min inneboende gjort sönder. Håhåjaja hehe.

Hare gott alla så skrivs vi mer i morgon. tjo på er 🙂

2 svar

  1. Ja det är faktiskt inte så komplicerat. Man får väl försöka att inte lyssna på den inre rösten så mycket för i vissa avseenden är den inte mycket att ha hehe

  2. Så lätt vi lägger våra egna hinder .. säger som i ”torsk på Tallin” .. ”man måste ju chansa då’rå”. 😉 Ha det gott.

Kommentarer inaktiverade.

