Ännu ett brev till Jet.

Som trogna läsare kanske minns så skrev jag för två år sedan (oj vad tiden går) om hur jag tyckte att vissa områden i min stadsdel kunde snyggas upp. Nu är det väl dags igen för nu ser det ut såhär:

Detta bildspel kräver JavaScript.

Återigen skrev jag ett mejl till Jet, de som äger marken…

Hej igen

Jag skriver på grund av exakt samma anledning som förra gången, att nu ser området hemskt ut igen. Dock får jag ju säga att jag blev jätteglad då det röjdes undan en hel del med röjsågar och alla gamla grästuvor och sly försvann och att ni senare fyllde igen alla groparna bakom servicestationen med grus. Ett tag såg det riktigt bra ut. 

Men tiden går snabbt och nu ser det som sagt illa ut igen. Grästuvorna har vuxit upp igen, likaså mossan och en o annan idiot har slängt en o annan glasflaska med splitter som följd. Ännu tråkigare var det när – jag tror det var Servicekontoret – körde en sopmaskin bakom grusparkeringen och drog bort nästan allt grus ni hade lagt dit plus en hel del asfaltsrester vilket gör det rent av farligt att gå på vissa ställen. 

Min åsikt är att mitt kvarter och min stadsdel betyder en hel del för mig och jag skulle uppskatta om det kunde rensas upp igen så man slipper skämmas över att man bor i närheten. Om ni kunde fixa upp det åtminstone lite så vore det guld värt. Om inte för mig så åtminstone för alla hundar som promeneras i området och som inte skulle behöva få ont i tassarna. 

Tack på förhand och mvh

Anders

Nu ska vi se hur snabbt jag får svar.

6 svar

  1. KL: hehe jadu vi får väl se. Förra gången givk det ju bra men det är klart, med kronans värdeminskning m.m. o.s.v 🙂

  2. Du kan få deras svar i förväg av mig. Jet städar inte runt macken för att städa krävs människor som är jättedyra, det är därför Jet tagit bort dom. I Kina kostar dom knappt något, så där städar dom runt mackarna jämt. Tack vare att vi tagit bort alla människor på mackarna och automatiserat så har vi råd att låta alla på huvudkontoret åka med på kick offen till Maldiverna i år, så det här året skall ingen känna sig utanför. Som du alltså förstår så städar vi alltså inte runt våra mackar för att undvika mobbing och sätter in den dyra resursen människor där dom verkligen behövs.
    Det här kommer dom inte att skriva, men det är sanningen 🙂

  3. Jo det är sant och jag har funderat lite på det där hur mycket man ska bjuda på sig själv och sin tid egentligen. En ytlig putsning kan ju tillomed jag göra vilket ju skulle innebära frisk luft och bra motion. Hmm får fundera på det där, det skulle ju kännas lite knepigt 😛

  4. Fint att det är någon som bryr sej om hur det ser ut runt omkring sej 🙂 Vi här på landet får ju dock (i de flesta fall) sköta sånt själva.

  5. Ja vi får väl se. Om de hade asfalterat allting och/eller gjort en basketplan eller något annat fint hade de sluppit städning men det är klart, då blir det alldeles för dyrt.

  6. Hoppas det går lika bra som förra gången 🙂

Kommentarer inaktiverade.

