Sommar, sol och solglasögon

Någon som vet hur den svenska sommaren kommer att bli? Ja, förutom SMHI då som gissar vidare och tidningarna som säger sig kunna förutspå vädret i flera månader framöver.

Men visst brukar det väl vara så att det helt plötsligt smäller till och det blir jättevarmt i några veckor, människorna blir chockade, pustar och flämtar och sätter på sig solglasögon i alla dess former och färger.

Förr i tiden var jag mer eller mindre tvungen att bära solglasögon då min diabetes var så konstigt inställd men numera – med bättre värden – funkar det ganska bra utan, även om solen strålar för fullt. Men jag bär dem ändå för man har ju hört talas om skadliga UV-strålar och sådana grejer så det är väl bättre att vara ”safe than sorry”.

Om man kikar in på Lensways hemsida finner man en hel del olika och intressanta bågar i olika prisklasser. Märket spelar inte så stor roll för min del så länge de gör vad de ska men Ray-Ban har några snygga modeller. De här tyckte jag var riktigt schyssta med lite attityd.

2 svar

  1. Så tråkigt. Men du ser säkert extra bra ut med solglasögon på 🙂

  2. Solglasögonen åker på så fort solen visar sej, året om.
    Är nog allergin som gör att jag är så känslig.

Kommentarer inaktiverade.

