Bikini fashion 2012.

Nädå, ingen fara att detta kommer bli en modeblogg så ta det lugnt hehe. Men när Expressen visar det nya modet så tänkte jag såklart tycka till.

Först undrar man ju vilka som sätter den nya nivån, det nya modet, den nya måttstocken för att passa in? Min egen gissning är pengahungriga modeskapare och företag som såklart tjänar på det. Det är väl därför vi har olika mode för olika säsonger så att de kan tjäna ännu mer pengar. Därmed har de skapat ett behov för alla de människor som inte vill känna sig hopplöst ute och omodern. En ganska lätt affärsidé egentligen om man tänker efter. Dessutom är ju köp-och-sälj en bra grej för länders ekonomi.

Sedan det här med bikinis sett ur en mans ögon. Eller i detta fall, åtminstone mina och då får jag nog säga att bikinis är ganska jäkla tråkiga. Mer hud, jovisst, men än sän då? Nästan alla ser ju likadana ut och allting är ju numera retuscherat och fixat, ljussatt och sminkat så allting känns bara så oerhört plastigt. Likaså på tv eller film, allting är ju riggat och overkligt och där har man kanske förklaringen att jag aldrig haft några ”wow-upplevelser” när det gäller idoler eller modeller. De är inte i min verklighet utan en plastig, tillrättalagd fantasi.

Bikini är nog bäst i verkligheten, på stranden, på verkliga människor med olika kroppsform, ljussatta av naturen och med härlig solbränna på näsan 🙂

