Jag fick ett mejl…

Hej!
Jag heter Jesper och och är en enhjulingcyklist. Förra året cyklade jag enhjuling genom Sverige för att inspirera andra att tro på sina drömmar. I år ska jag bli den första som cyklar 6500 km genom Europa på en enhjuling. Resan går genom nio länder med start från den nordligaste delen av Europa till den sydligaste delen av Europa. Från Nordkap i Norge till Tarifa i Spanien. Tillsammans så cyklar jag med min kompis Elin som cyklar vanlig cykel. Längs resan ska vi samla in pengar till stiftelsen Friends som motarbetar mobbning. Vi ska också göra olika aktiviteter i de olika städerna vi cykla genom. Vi ska bl.a göra en Free hugs-kampanj i varenda stad och dela ut gratis kramar för att sprida kärlek och värme. Titta gärna på denna film så förstår du var jag menar.

Vi ska även uppmana folk att cykla med eller springa någon mil tillsammans med oss för att ge alla möjlighet att delta i vår ”kärlekskampanj”. Jag skriver till dig för att din blogg är registrerad i det området som jag cyklar genom 🙂

 Självklart länkar jag vidare detta för det verkar vara en riktigt skön idé med ett gott ändamål. Jesper kommer göra denna Free-hugs-kampanj i varje stad han besöker på sin resa och han söker fler folk som vill delta i kampanjen ihop med honom.

Mer info finns på projektets facebooksida och på hemsidan.

Vi ses Jesper! Spread the love! 🙂

6 svar

  1. Oslo: okej(?)

  2. KL: Okej, tack för förvarningen, nu blev jag nyfiken hehe

  3. A-L: hur fräckt och kul som helst ju 🙂

  4. Vet ikke hva du mener med din kommentar på bloggen min. Men jeg er ganske ung også. Redd du sender ekle e-poster;)

  5. Gör kanske en grej på det här jag också. Ville bara säga att jag gjorde en del tillägg till gårdagens inlägg, det är inte riktad mot dig eller dina kommentarer. Det var nämligen en SD-blogg som länkade det. Men dom kanske inte begriper för ironi.

  6. Oj! fantastiskt och stort! =)

Kommentarer inaktiverade.

