Update onsdag kväll

En spännande dag är snart till ända och det ska bli så grymt skönt att snart få krypa ner i sänghalmen må ni tro. Att vara duktig i flera dagar i sträck tar på krafterna!

Dagen var över lag bra och jobbet gick finemang lavemang. Jag var riktigt flitig idag och hann med allt det sedvanliga plus lite till och hann ordna upp lite saker inför redovisningen om stresshantering på fredag. Känns bra! Jag fick några trevliga diskussioner under fikapausen också och sådant sätter ju alltid guldkant på vardagen liksom.

Sedan var det dags. Den stora dagen. The doomsday. Provdagen i kursen Människan, Socialt och Kulturellt! Min vana trogen var jag aldrig nervös och jag hade det mesta under kontroll och kvar i minnet så jag kände mig ganska säker. Faktum är att det gick bra. Kanske till o med asbra. Jag vet egentligen inte menjag lämnade salen efter två timmar och sist av alla och jag kunde svara på alla frågorna utom en och jag hade någorlunda smarta utläggningar om de olika sakfrågorna så…men å andra sidan, jag är aldrig nöjd. Kanske om jag får betyget i näven men knappt ens då. Vi får se om jag kan götta mig lite åtminstone när jag vet resultatet.

Efter provet började jag prata med en somalisk kvinna som väntade på bussen. Vi pratade lite om hur det var att vara nysvensk och vi skrattade en hel del åt hur skitdåligt integrationen var, hur svårt det var att få prata med en svensk och hur knäppt det är att slussa alla invandrare till samma stadsdelar. Nu i efterhand ångrar jag att jag inte frågade henne om jag fick intervjua henne, för bloggens skull och kanske, om hon velat, hålla föredrag om ämnet. Fanken också…men vi hade iaf väldigt trevligt så där ser man, det skadar inte att säga hej ibland 🙂

Men nu ska jag äta lite, gå ut med voff, ta en dusch och sedan dra täcket över öronen några timmar. Ska bli så jäkla skönt att sova normala tider igen, fri från pluggandet. Dock sätter snart nästa kurs igång så…men det blir framtida plågor så det orkar jag inte tänka på just nu haha.

Natti alla, skrivs mer i morgon. Tjo på eder 🙂

2 svar

  1. Vi får hoppas på det 🙂

    Ja, så sant, så de få ggr man vågar vara spontan med någon kan ju faktiskt gå ganska bra och bli trevligt 🙂

  2. Kul att det kändes som om att det gick bra på provet … då brukar det ofta bli ett gott betyg med. =) Kul med kvinnan .. oftast finns det ju så mycket mer ”bakom” en person.

Kommentarer inaktiverade.

